Na zmeny v systéme dopravy sa Bratislavský kraj pripravoval niekoľko rokov. Aj napriek tomu v súčasnosti chýbajú vo viacerých spojoch označovače, vlaky a autobusy na seba priamo nenadväzujú.
BRATISLAVA. Nedeľňajšie spustenie integrovanej dopravy prinieslo do cestovania v Bratislavskom kraji chaos. Ľudia síce môžu cestovať na jeden lístok po Bratislave aj do priľahlých miest, v novom systéme a nákupe lístkov sa však nevedia zorientovať.
Problémom je tiež previazanosť spojov. Niektoré vlaky a autobusy odchádzajú do miest či obcí v Bratislavskom kraji v približne rovnakom čase, namiesto toho, aby sa vzájomne dopĺňali či priamo nadväzovali na mestskú dopravu. Nezmení sa to ani v najbližších mesiacoch.
Spoje nenadväzujú a sú nevýhodné
Podľa hovorkyne Bratislavskej integrovanej dopravy Evy Kukurovej by sa odchod vlakov už nemal meniť. Naopak, zásadnými zmenami prejdú regionálne autobusové linky.
ali by viac nadväzovať na vlaky a mali by byť časy odchodov poprekladané tak, aby sa neprekrývali. Najskôr sa tak stane až v prvom polroku 2016.
„Riešenie nadväznosti spojov troch rôznych dopravcov je dlhodobý proces a našou snahou je postupne pracovať na jeho vylepšovaní,“ hovorí Kukurová.
Dovtedy si ľudia aj napriek integrácii dopravy počkajú v niektorých prípadoch na prípoj aj pol hodiny.
Okrem toho pre mnohých doprava zdražie. Ak sa napríklad chce človek dostať z hlavnej stanice v Bratislave do Pezinka, zaplatí za jeden integrovaný lístok 1,8 eura. Ak by si kúpil len lístok na vlak, stálo by ho to podľa informácií na stránke slovakrail.sk len 1,14 eura. Rovnako to je v prípade autobusu.
Doteraz stál lístok z autobusovej stanice na Mlynských Nivách do Pezinka 1,5 eura, po novom to bude o 30 centov viac.
Lístok si štikajte na poslednú chvíľu
Problém majú v súčasnosti ľudia aj s označením lístka. Napríklad vo vlakoch označovače nainštalované vôbec nie sú. V súčasnosti si môžu ľudia len kúpiť integrované lístky v pokladniciach na stanici.