BRATISLAVA. Mýtna spoločnosť SkyToll v elektronickej aukcii na predaj diaľničných známok ponúkla cenu vyše 12 mil. eur namiesto predpokladanej sumy 30,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Ako vo štvrtok informoval Denník N, za predloženú cenu má dodať a približne osem rokov prevádzkovať systém elektronických diaľničných známok.
"Zrejme už na budúci rok si vďaka tomu šoféri budú môcť kúpiť nálepku aj cez web alebo sa napríklad vyhnú lepeniu nálepky na okno, ak sa po elektronickú verziu nálepky zastavia na čerpačke. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá aukciu organizovala, sa už chystá podpisovať zmluvu so SkyTollom," uviedli noviny.
V e-aukcii skončila druhá Slovenská pošta a tretie konzorcium okolo spoločnosti Italmarket. Slovenská pošta tento rok zabezpečuje pre NDS predaj a distribúciu diaľničných nálepiek a predtým túto činnosť vykonával Italmarket.
"Slovenská pošta obdržala oznámenie o výsledku elektronickej aukcie a toto vzala na vedomie. V súčasnosti zvažujeme ďalšie kroky a z taktického hľadiska ich nateraz nebudeme bližšie konkretizovať," povedal vedúci odboru komunikácie Slovenskej pošty Tomáš Kuča.
"Keďže Italmarket skončil v elektronickej aukcii tretí, možno predpokladať jeho snahu celý tender napadnúť. To sa ešte dá do desiatich dní, odkedy firme diaľničiari oznámili, koho si vybrali za víťaza," informoval Denník N. Na Úrade pre verejné obstarávanie zatiaľ nie je informácia o tom, že by niekto aukciu namietal.
"Z nášho pohľadu verejná súťaž prebieha naďalej a je v procese vyhodnocovania. K ďalším krokom sa preto nateraz nebudeme vyjadrovať," povedal pre denník SME prevádzkový riaditeľ spoločnosti Italmarket Martin Matt.
"Služba, ktorú bude poskytovať víťaz súťaže, má vo všeobecnosti charakter platobného systému zohľadňujúceho riziká a tie vyplývajú z možného pohybu nielen jednotkovej ceny, ale aj množstva známok či intenzity dopravy. Poplatok je teda určený percentom hodnoty zo sumy za transakciu," priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.