Každoročne poukazujem na nesprávne vyúčtovanie v našom spoločenstve vlastníkov bytov. Vysoké sú náklady vyúčtované najmä na ohrev teplej úžitkovej vody. Doporučená reklamácia vyúčtovania sa po mesiaci vráti späť, pretože ju predseda spoločenstva nepreberie, čo sa stalo aj v roku 2014 mne aj viacerým susedom. Nedoplatky nezaplatím, no v ďalšom roku mi ich pripočítajú a tak to ide z roka na rok. Ako postupovať?
Platí zásada, že najskôr by ste mali nedoplatok zaplatiť a potom ho reklamovať.
V prípade spoločenstva vlastníkov bytov, reklamáciu adresujte Rade, ktorá je dozorným orgánom spoločenstva, najlepšie zásielkou s návratkou, alebo oproti podpisu o prevzatí.
Ak Rada reklamáciu neuzná, alebo je nečinná, ostáva len podať žalobu na súd. Odporúčam nepremeškať lehotu tri roky od doručenia vyúčtovania.
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) vykonáva len kontrolu správnosti rozúčtovania tepla na vykurovanie a prípravu teplej vody.
Odporúčal by som nenechávať vzniknúť vysoký nedoplatok, vlastník môže prísť o byt, ak jeho dlh presiahne 2000 eur je možné dlh vymáhať aj cestou dobrovoľnej dražby.
Autor: ht