NEW YORK. Apple sa v každoročnom rebríčku BrandZ spoločnosti Millward Brown stal najhodnotnejšou značkou sveta, a to v hodnote takmer 247 miliárd USD (226,07 miliardy eur). Informovala o tom agentúra DPA.
Apple oproti predchádzajúcemu ročníku zvýšil hodnotu o 67 % a za tento skok vďačí predovšetkým úspechu telefónu iPhone 6.
Vďaka tomu dokázal Apple zosadiť z trónu internetový gigant Google, ktorý kraľoval vlaňajšiemu rebríčku. Millward Brown vyčíslil hodnotu značky Google na 173,7 miliardy USD.
Všetkých desať najhodnotnejších značiek pochádza z USA.
Za hranicami prvej desiatky však už číha konkurencia z Číny. Na 11. priečke sa usadil internetový koncern Tencent, o ďalšie dve miesta pod ním je predajný portál Alibaba a 15. miesto má China Mobile.
Medzi týmito čínskymi značkami sa v tomto roku nachádzajú americký Facebook a predajný portál Amazon.
Prvou európskou spoločnosťou je britský Vodafone na 23. mieste s hodnotou 38,5 miliardy USD a hneď za ním nasleduje nemecká softvérová spoločnosť SAP s hodnotou 38,2 miliardy USD. V poradí treťou najhodnotnejšou európskou značkou je Deutsche Telekom (33,8 miliardy USD) na 27. mieste.
Rebríček najhodnotnejších firiem sveta Brandz 2015
Značka | Hodnota | Medziročná zmena | |
1. | Apple | 247 miliárd USD | +67% |
2. | 174 miliárd USD | +9% | |
3. | Microsoft | 115 miliárd USD | +28% |
4. | IBM | 94 miliárd USD | -13% |
5. | Visa | 90 miliárd USD | +16% |
6. | AT&T | 89 miliárd USD | +15% |
7. | Verizon | 86 miliárd USD | +36% |
8. | Coca-Cola | 84 miliárd USD | +4% |
9. | McDonalds | 81 miliárd USD | -5% |
10. | Marlboro | 80 miliárd USD | +19% |