BRATISLAVA. Internetové obchody vybavili v roku 2014 o 29,5 percenta viac objednávok ako v predchádzajúcom roku 2013.
Zároveň obchodom stúpol obrat o 24,8 percenta. Vyplýva to z najnovších údajov Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC), ktorá združuje subjekty pôsobiace v oblasti elektronického obchodu.
"Výsledky opätovne potvrdili kontinuálny rast počtu objednávok aj celkového obratu v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi," skonštatoval výkonný riaditeľ SAEC Jozef Dvorský.
Počet objednávok vzrástol o dvesto tisíc
Obrat členov asociácie dosiahol v minulom roku podľa jeho slov 166,3 milióna eur a vybavili spolu 1,3 milióna objednávok.
Z toho bolo v oblasti predaja tovaru zrealizovaných 1,14 milióna objednávok v celkovej sume 87,33 milióna eur.
"Počet objednávok vzrástol o viac ako 200-tisíc a obrat o 17,5 milióna eur v porovnaní s rokom 2013," vyčíslil Dvorský.
Priemerná cena uskutočnenej objednávky 76,37 eura zostala podľa neho približne na rovnakej úrovni ako pred rokom.
Platby na dobierku pritom tvoria stále 46 percent z celkového počtu objednávok pri kúpe tovaru.
"Až 35 % zákazníkov uhradilo svoju objednávku v hotovosti, respektíve platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru v pobočke internetového obchodu," dodal.
Objednávky služieb vyrástli o takmer 40 percent
V oblasti služieb dosiahli za minulý rok tržby internetových obchodov, ktoré sú členmi SAEC, hodnotu 79 milióna eur pri 157 703 objednávkach.
"V porovnaní s rokom 2013 to znamená rast tržieb o 24,4 percenta a rast počtu objednávok o 38,9 percenta," priblížil Dvorský.
Až 40 percent tržieb sa podľa jeho slov zrealizovalo bezhotovostnými bankovými operáciami, 31 percent platobnými kartami prostredníctvom internetu a 29 percent iným typom platobných transakcií.
Podľa odhadu asociácie sa celkový obrat z predaja tovaru a služieb prostredníctvom internetu pohyboval na Slovensku v roku 2014 na úrovni 750 milióna eur.