Agentúrnu správu sme nahradili vlastným článkom o 20:20.
Zvýšenú predajnosť áut ovplyvnilo najmä posilnenie trhu s automobilmi strednej a luxusnej triedy.
BRUSEL, BRATISLAVA. Kríza automobiliek je preč, predaj a nové registrácie vozidiel v Európe v posledných mesiacoch podľa štatistík ACEA prudko vzrástli.
V marci sa napríklad v Španielsku a Portugalsku zaregistrovalo o 40 percent viac nových áut ako v rovnakom období minulého roka. V celej Európskej únii medziročne pribudlo 10,6 percenta áut.
Výrobcovia sa tešia z rýchlo rastúceho odbytu aj v prípade veľkých krajín ako Nemecko či Francúzsko. Pokles oproti vlaňajšku zaznamenali iba Holandsko a Poľsko.
Prekvapuje rast predaja luxusných áut. Porsche napríklad za prvý štvrťrok predalo o polovicu áut viac ako vlani – takmer 16-tisíc.
Land Rover a Lexus v marci pridali po 30, Mini vyše 40 a Smart viac ako 50 percent. Jeep dokonca minulý mesiac predal trikrát viac áut ako rok predtým. Polepšili si aj drahé značky koncernu Fiat, či Subaru.
Zo skupín vynikli najmä Mitsubishi, Nissan a Daimler. Najviac áut v Únii stále predáva s výrazným náskokom koncern Volkswagen, za štvrťrok takmer 857-tisíc. Zhruba polovica z nich má značku VW, štvrtina Škoda.
S veľkým odstupom nasledujú PSA, Renault a Ford, za nimi Opel a Fiat. Renaultu, Fiatu a VW, ale aj Daimleru a Nissanu sa podarilo zvýšiť podiel na trhu. Ostatní ho strácajú, najmä Opel a PSA Peugeot Citroën.