SME

Muž z Porsche: Slovensko sa môže vyhnúť osudu automobilového Detroitu

Kevin Gaskell bol šéfom zastúpenia Porsche a neskôr BMW pre Veľkú Britániu. Neskôr bol manažérom firiem v online službách pre automobilový priemysel a predaj.

Na fotografii je Kevin Gaskell. Kedysi bol šéfom zastúpenia Porsche a neskôr BMW pre Veľkú Britániu.Na fotografii je Kevin Gaskell. Kedysi bol šéfom zastúpenia Porsche a neskôr BMW pre Veľkú Britániu. (Zdroj: Archív SME)

Kevin Gaskell pracoval koncom 80. a v 90. rokoch minulého storočia pre automobilový priemysel. Bol šéfom zastúpenia Porsche a neskôr BMW pre Veľkú Britániu. Neskôr bol manažérom firiem v online službách pre automobilový priemysel a predaj, založil a viedol viacero poradenských firiem v tomto odvetví.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto sa najmä v západnej Európe stáva výbehovým produktom, ktorý pre mladých ľudí už nie je príliš atraktívny, majú radšej vlaky, autobusy, lietadlá, bicykle, prinajlepšom zdieľané autá.

Určite sa v Európe objavuje jasný trend medzi mladými ľuďmi preč od nadšenia z vlastníctva auta. Keď som bol dieťa, bola to vec, ktorá ma najviac lákala. Keď som dostal svoje prvé auto, bolo to veľmi vzrušujúce. Moje deti, ktoré majú niečo cez dvadsať rokov, to teraz už pokladajú iba za jednu formu dopravy. Nevidia v tom nič skvelé, netrápi ich to, môj syn si v živote neotvorí kapotu, aby sa pozrel, aký má v aute motor. Jednoducho ho to nezaujíma.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo to tak je?

Využívanie verejnej dopravy rastie obrovskou rýchlosťou. Vlaky prudko zvýšili počet ľudí, ktorí ich využívajú. Čiastočne je to aj úspechom áut, pretože cesty sú teraz úplne preplnené, takže si ťažko naozaj vychutnať jazdu autom. Vo veľkých mestách Anglicka strávite veľmi veľa času v zápchach, to nie je zábava.

Vlastné auto prestalo byť otázkou statusu. Nie je jednoduché autá predávať. Ako sa automobilový priemysel vysporiada s touto výzvou?

Výrobcovia áut vidia tento trend a reagujú naň tým, že prinášajú na trh rôzne typy ponuky. Ľudia chcú autá používať, takže lízing a rôzne finančné modely sú stále obľúbenejšie a rastie ich využívanie, je to stále jednoduchšie. To bude pokračovať.

Stále je tu však dosť možností pre výrobcov áut, všímajú si najmä rozvíjajúce sa krajiny. Posledných dvadsať rokov to bola najmä Čína, teraz Brazília, India, ázijské krajiny. Stále je veľa možností rozvíjať automobilový trh, aj keď deti Západu možno trochu zmenili uhol pohľadu.

SkryťVypnúť reklamu

Môžu výrobcovia zlepšiť svoje šance vytvorením sociálnych riešení ako sú systémy požičiavania áut napojené na sociálne siete?

Pätnásť rokov som pracoval pre výrobcov áut a v ich predaji. Myslím, že ide o dva veľmi odlišné prístupy. Je veľmi málo výrobcov, ktorí sú aj dobrými predajcami áut, asi ani žiadneho nepoznám. Predaj spočíva v detailoch, každá sekunda je dôležitá, je to úplne iná časová perspektíva ako pri výrobcoch. Nemyslím si, že by práve automobilky mohli vstúpiť do Facebooku, rozbiehať systémy zdieľania áut a podobné riešenia. Oni by mali pracovať na tom, aby boli autá prispôsobivejšie, ponúkali žiadané riešenia, aby boli ekologicky neškodnejšie. Tiež musia byť lacnejšie, znížiť hladinu, kde si to mladí ľudia môžu dovoliť, nájsť schémy na to, autá by mali byť aj jednoduchšie.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Zabije nás nakoniec úspech našich automobiliek?Čítajte 

Možno na tom ešte zarobiť?

Môj syn má teraz napríklad Ford Fiesta s malým ekologickým litrovým motorom, to je skvelé, čo to auto dokáže! Navyše má nízke náklady, pretože výrobca to pochopil, že nepredáva autá, ale vytvára dlhodobý vzťah. Takže syn platí zaň sto libier mesačne a bude ich platiť do konca svojho života, ak mu to bude vyhovovať. Je to len iný spôsob predaja, ako sme tu mali pred dvadsiatimi rokmi. Myslím že zdieľanie áut a vytváranie požičiavacích systémov je tiež rastová oblasť, nie je to však niečo, čo by rozbiehali výrobcovia.

Čo mladým ľuďom v autách chýba?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3PGZ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.656
CZK 25.228
JPY 164.540
CAD 1.469
GBP 0.854
HUF 393.000
PLN 4.351
CHF 0.969
SEK 11.679

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 293
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 662
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 139
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 128
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 859
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 160
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 813
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 355
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 219
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 413
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 544
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 148
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 133
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Šéf Európskej obchodnej komory v Číne vyzval lídrov na hľadanie kompromisov.


TASR
Parkovacie domy, ktoré by mohli vyrásť v Bratislave.

Vyrásť by mali vo väčšine mestských častí.


 Dominik Hapl, analytik Across Private Investments

Cena ropy by mohla stúpnuť až o tretinu, tvrdí analytik.


Ilustračné foto.

Eaconomy nemá na predaj finančných produktov oprávnenie.


  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 813
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 355
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 219
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 413
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 544
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 148
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 133
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu