BRATISLAVA. Keby britská obchodná sieť Tesco odišla zo Slovenska alebo by tu aj ostala, no predávala by niektoré obchody, chcel by ich kúpiť podnikateľ Miroslav Labaš.
„Ak by bola taká možnosť, tak určite by sme mali záujem hlavne o menšie prevádzky na východnom Slovensku,“ potvrdil Labaš pre Hospodárske noviny záujem o prevzatie predajní Tesca.
Labašova firma je síce na západe Slovenska neopozeraná, no na východe je to zvučné meno: má tam približne sedemsto obchodov značky Fresh. Ročné tržby jej obchodov každoročne stúpajú o desať až dvadsať miliónov eur.
Predvlani dosiahli 196,7 milióna eur. Labaš má aj mierne nadpriemernú ziskovú maržu.
Z každých sto eur od zákazníkov dokáže podľa analytického webu Finstat.sk vykázať 1,2 eura zisku, priemer v maloobchode je 85-centový zisk na sto eur tržieb. Labašove obchody patria medzi desať najväčších obchodných sietí u nás.
Tesco zvažuje predaj celej slovenskej siete alebo aspoň niektorých obchodov pre problémy na domácom, britskom trhu. Zatiaľ nepadlo žiadne rozhodnutie, reťazec oficiálne tvrdí, že ide o špekulácie.
Plány so Slovenskom by mohli Briti spresniť o niekoľko týždňov, keď zverejnia výsledky za finančný rok, ktorý sa skončil 28. februára.
Podľa analytika obchodu z agentúry Terno Ľubomíra Drahovského by mohlo ísť o obchody najmä v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou, kde ľudia namiesto Tesca volia nákup v diskontných obchodoch Lidl či Kaufland.
Niektoré obchody Tesca, ak by sa ich skutočne rozhodlo predať, by mohli zlákať aj sieť CBA či reťazec Coop Jednota.
„Zatiaľ ide len o špekulácie, ktoré Tesco nepotvrdilo, čiže staviame sa k tomu veľmi rezervovane,“ reagoval pre SME Martin Katriak z predstavenstva Coop Jednota.
Pripustil, že keby Tesco predaj niektorých obchodoch oficiálne potvrdilo, tak by možnosť prebrať ich zvažovali.