Mladí viac túžia po novom smartfóne, automobilky sa musia otvoriť spolupráci s technologickými firmami.
ŽENEVA, BRATISLAVA. Veľké autokoncerny si uvedomujú, že ich produkt je vlastne technickým prežitkom. Plánujú preň nájsť budúcnosť aj spoluprácou s technologickými gigantmi ako Apple alebo Google.
Ak by obidve odvetvia – automobilový a digitálny priemysel - viac zrástli dokopy, prinieslo by to celkom nové možnosti, hovorí šéf koncernu nemeckého Daimler Dieter Zetsche, Jeho výrok z veľtrhu v Ženeve cituje agentúra Reuters.
Odvetvie výroby áut sa podľa jeho slov cíti byť dosť silné nato, aby ho digitálna revolúcia neprevalcovala. Podobne ako šéfovia automobiliek BMW a Volkswagen víta zbližovanie – Apple, Google a ďalší by mohli pomôcť prepojiť mobilitu a digitalitu.
Automobilky veria, že ich čaká silný rok, Rusko bude padaťČítajte
Auto nie je imidžové
Automobilový priemysel sa musí zaoberať vážnymi výzvami budúcnosti. Na jednej strane ho ekologické opatrenia nútia vyvíjať drahé alternatívne pohony a zelené autá, na druhej strane ich klienti do veľkej miery odmietajú a dávajú prednosť offroadom so silnými motormi s vysokou spotrebou.