BRATISLAVA. V prvom mesiaci tohto roka sa predalo takmer 509 tisíc diaľničných nálepiek za 20,3 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
Ako vyplýva z informácií Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) počet predaných nálepiek medziročne vzrástol o vyše 26 tisíc. Tržby z ich predaja sa oproti prvému mesiacu 2014 zvýšili o 1,2 mil. eur, resp. o 6,3 %.
Najviac sa predá v januári
Počet predaných ročných nálepiek v januári 2015 dosiahol vyše 378 tisíc a tržby z ich predaja 18,9 mil. eur vrátane dane. Predstavuje to 74,3 % z celkového množstva predaných nálepiek, resp. 93,3 % z celkových príjmov.
Predaj nových ročných nálepiek je najvyšší tradične v prvom mesiaci roka, keďže platia do 31. januára nasledujúceho roka.
Vodiči v prvom mesiaci roka kúpili takmer 116 tisíc desaťdňových nálepiek za 1,16 mil. eur, čo je 22,8 % z objemu predaja a zhruba 5,7 % z tržieb. Za 14,7 tisíca mesačných nálepiek zaplatili 206,2 tis. eur, čo predstavuje 2,9 % z počtu predaných nálepiek a 1 % z príjmov.
Predaj a distribúciu riadi Slovenská pošta
Diaľničné nálepky sa predávajú na 1 253 miestach, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež formou elektronického predaja.
Na základe zmluvy s NDS predaj a distribúciu diaľničných nálepiek na rok 2015 zabezpečuje Slovenská pošta, a. s. Ceny nálepiek pre automobily s hmotnosťou do 3,5 tony a prípojné vozidlá sa nezmenili. Ročná nálepka naďalej stojí 50 eur, mesačná 14 eur a desaťdňová 10 eur.
Elektronické diaľničné známky, ktoré sa mali pôvodne začať používať od začiatku tohto roku paralelne s papierovými nálepkami, by mali byť zavedené v priebehu tohto roka, prípadne v budúcom roku.
Bude to závisieť od priebehu a výsledku nového tendra na elektronizáciu známok, ktorý diaľničiari pripravujú.