Koncern zastavil výrobu plazmových televízorov v novembri. Chce sa sústrediť na populárnejšie OLED a LCD televízory.
SOUL. Tvrdý konkurenčný boj v segmente televízorov a prepad ruského rubľa mali výrazný negatívny vplyv na hospodárenie LG v poslednom kvartáli vlaňajška.
Ukončenie výroby plazmových televízorov spôsobilo, že koncern aj napriek oživeniu predaja mobilných telefónov, hospodáril so stratou. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a DPA.
Juhokórejský výrobca elektroniky zaznamenal v posledných troch mesiacoch 2014 čistú stratu 205,7 miliardy KRW (167 miliónov eur).
Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi a jednorazovými výdavkami stúpol o 28 % na 275 miliárd KRW, pričom analytici počítali s približne o 10 % vyšším nárastom. Tržby dosiahli 15,3 bilióna KRW.
V Rusku stlačilo príjmy oslabenie rubľa a v Brazílii pokles kurz realu. Manažment LG očakáva v prebiehajúcom kvartáli pokles zisku. Akcia koncernu po zverejnení výsledkov oslabila o 2 %.
K nárastu tržieb najviac prispel segment domácich spotrebičov nasledovaný segmentom mobilných telefónov. Predaj smartfónov sa zvýšil o 18 % na 15,6 milióna telefónov.
LG zastavil výrobu plazmových televízorov v novembri. Koncern sa chce sústrediť na populárnejšie OLED a LCD televízory.
Prevádzkový zisk LG vlani vzrástol o 46 % na v prepočte približne 1,5 miliardy eur. Čistý zisk sa viac než zdvojnásobil na 501,4 miliardy KRW z 222,7 miliardy KRW v roku 2013.
Tržby sa zvýšili o 4 % na 59 biliónov KRW. Koncern za pozitívny vývoj vlani vďačí nárastu predaja televízorov a smartfónov.