SME

Rýchlostná cesta R2 nepôjde popri Sliači

Obyvatelia kúpeľného mestečka Sliač sa obávali, že im do života zasiahne okrem letiska aj rýchlostná cesta R2, ktorá ohrozí pramene.

Výstavba rýchlostnej cesty R2 Úsek Zvolen - Pstruša – Kriváň južný obchvat Detvy.Výstavba rýchlostnej cesty R2 Úsek Zvolen - Pstruša – Kriváň južný obchvat Detvy. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

DETVA, ŽIAR NAD HRONOM. Výsledky hydrogeologického prieskumu pri Sliači neumožnia Národnej diaľničnej spoločnosti využiť variant severného obchvatu Zvolena, ktorý mal spojiť kúpeľné mesto so Zvolenom. SME to potvrdil včera minister dopravy Ján Počiatek.

„V úseku Sliač sme dostali zamietavé stanovisko z pohľadu spodných vôd a budeme musieť zmeniť pravdepodobne trasovanie. Vrátime sa k environmentálnemu posudzovaniu. Bohužiaľ, taká je legislatíva, musíme ju rešpektovať a vraciame sa v čase,“ konštatoval Počiatek.

Tri varianty

Riaditeľ NDS Milan Gajdoš dodal, že oficiálne stanovisko ešte nemajú, ale podľa predbežných informácií by úsek pri Sliači nemal byť schválený.

Do úvahy prichádzajú ďalšie tri varianty, a to odklonenie existujúcej trasy ešte bližšie k Zvolenu alebo výraznejšie nákladnejší južný obchvat Zvolena a podľa Gajdoša ešte aj hypotetická tretia možnosť, ťah cez mesto Zvolen.

Počiatek nechcel odhadovať, kedy by spomínaný úsek mohol byť hotový. Tvrdí, že environmentálne posudzovania majú svoj vlastný život a môžu výrazným spôsobom časovo skomplikovať výstavbu.

Plánovaná rýchlostná cesta R2 začína pri Trenčíne, prechádza cez Prievidzu, Žiar nad Hronom, Zvolen, Lučenec a končí pri Košických Olšanoch. Celková dĺžka je vyše 313 kilometrov.

Po dobudovaní obchvatu Zvolena, a úsekov Zvolen – Pstruša a Pstruša - Kriváň sa rýchlostná cesta R2 pripojí k R1 do Bratislavy.

Na tejto trase je problematický aj takmer osem kilometrový úsek Zvolen – Pstruša, kde poklepávali základný kameň už v septembri, ale firmy začali pracovať len pred niekoľkými týždňami.

Ministerstvo dopravy využije v tomto prípade možnosť fázovania, čo znamená že časť stavby bude financovať z dobiehajúceho a časť už z nového operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Počiatek dodal, že financovanie nie je základným problémom stavby.

V decembri 2015

Desať kilometrový nadväzujúci úsek Pstruša – Kriváň stavajú podľa harmonogramu a vodiči by po ňom mohli jazdiť v decembri budúceho roku. Časová úspora štyri minúty je minimálna oproti zvýšeniu bezpečnosti dopravy cez Detvu.

„Na tomto úseku, ktorý bude dôležitým obchvatom Detvy je nad očakávania dobrý. Podľa dodávateľa je možné, že ho odovzdajú ešte pred zmluvným termínom,“ konštatoval minister dopravy po kontrolnom dni.

Spokojní sú aj predstavitelia Európskej komisie. Jaroslav Straka vyhlásil, že úsek Pstruša – Kriváň je na 40 percent hotový a postup prác je v súlade s harmonogramom.

„Pred rokom sme poklepávali základný kameň a dnes je za zhotoviteľmi obrovský kus práce,“ dodal.

Podľa optimistického scenára Ministerstva dopravy by nadväzujúci úsek smerom na Lučenec chceli začať súťažiť na prelome rokov 2015 – 16.

O obchvate Žiaru nad Hronom sa hovorí už od konca 90. rokov. Mesto pretína cesta medzinárodného významu s veľkým množstvom križovatiek a priechodov pre chodcov.

Denne tadiaľ prejde okolo 20 tisíc áut vrátane kamiónov.

Obchvat mal byť hotový už v októbri tohto roku, neskôr termín posunuli na november. Minister Počiatek včera vyhlásil, že vodiči budú jazdiť po ňom do Vianoc.

Západný obchvat Žiaru nad Hronom má dĺžku približne šesť kilometrov. Postavili ho v polovičnom profile, len posledný kilometer pred križovatkou s rýchlostnou cestou R1 je v plnom profile so štyrmi jazdnými pruhmi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 3. 2024)
USD 1.081
AUD 1.661
CZK 25.305
JPY 163.450
CAD 1.467
GBP 0.855
HUF 395.260
PLN 4.312
CHF 0.977
SEK 11.525

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 696
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 910
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 258
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 092
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 841
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 771
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 870
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 452
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 870
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 452
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu