Agentúrnu správu sme nahradili autorským článkom
BRATISLAVA. Paywell je len niečo vyše roka stará firma a už sa preslávila tým, že vyhrala tender v hodnote asi 130 miliónov eur. Zmluvu s ňou podpísala Národná diaľničná spoločnosť.
Napriek tomu sa teraz diaľničná spoločnosť obrátila na Úrad pre verejné obstarávanie, aby preveril, či súťaž na autorizovanie platbieb mýta cez palivové karty prebehla v poriadku. Oznámil to šéf diaľničiarov Milan Gajdoš. Stalo sa to po kritike opozície, ktorá naznačila možné prepojenie spoločnosti Paywell s finančnou skupinou J&T.
Diaľničná spoločnosť rozhodla, že overovať pin kódy a karty kamionistov má práve Paywell, lebo v súťaži ponúkol najnižšiu cenu: pýtal by si 6,75 percenta zo sumy, ktorá kartami pretečie. Strop, ktorý štát určil, bol sedem percent.
Ešte bližšie k stropu než víťaz bol druhý Kedros. Proti neúspechu v súťaži však nenamietal.
Podobne ako Paywell pritom musel získať referencie. Štát žiadal, aby mal víťaz aspoň dvojročné skúsenosti s overovaním platieb mýta cez špeciálne karty. Každý rok mal overiť platby v hodnote viac ako sto miliónov eur.
Takúto skúsenosť si Paywell kúpil od svojho predchodcu v overovaní mýta, firmy Fleetpay. Keďže sa k zákazke dostala bez súťaže, Brusel nám prikázal nájsť jeho náhradu v tendri. Ten vyhral Paywell. Jeho akcionár sa volá Cromwell a venuje sa najmä doručovaniu pošty.
Vlastní ho SVK Distribution, jej matka sídli na Cypre. Opozícia spomína, že ide o rovnakú adresu, na akej sídlia viaceré firmy z portfólia J&T.
J&T spojenie s Paywellom odmieta. Prihlásil sa k nemu Petr Sucharda, ktorý kedysi pôsobil v Poštovej banke. Vtedy ju vlastnil Mario Hoffmann, ten ju predal J&T.