SME

Nemajú tu čo hľadať, hovorí primátor Nitry Dvonč o autobusoch RegioJetu

Ľudom v meste podľa neho nič nechýba, medzi Nitrou a Bratislavou premáva denne 156 spojov.

V Nitre žlté autobusy zatiaľ nechcú, nikto ich vraj nepotrebuje.V Nitre žlté autobusy zatiaľ nechcú, nikto ich vraj nepotrebuje. (Zdroj: ARCHÍV SME - Peter Kremský)

Primátor Nitry Jozef Dvonč pokladá za dôvod odmietnutia rekonštrukciu autobusovej stanice, riaditeľ RegioJetu Radim Jančura zasa klientelizmus.

NITRA, BRATISLAVA. Žlté autobusy českej spoločnosti RegioJet nechce v Nitre magistrát mesta. Na základe toho Bratislavský samosprávny kraj (BSK) firme neudelil licenciu v zákonnej 60-dňovej lehote a vyžiadal si jej predĺženie o dva mesiace.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo svojom stanovisku k udeleniu licencie na prevádzku linky Bratislava – Nitra – Banská Bystrica primátor Jozef Dvonč píše, že mesto nemá záujem o ďalšie značné navyšovanie autobusových spojov, ktoré by prinieslo pridanie 14 párov za pracovný deň.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho medzi Nitrou a Bratislavou premáva obojsmerne 156 spojov, medzi Nitrou a Banskou Bystricou je to 60 spojov za deň. Magistrát neeviduje sťažnosti na nedostatočné kapacity súčasných dopravcov od občanov ani zamestnávateľov.

Nitra sa odvoláva aj na Plán dopravnej obslužnosti, ktorý neobsahuje potrebu navýšenia obslužnosti územia. Skôr sa situácia vyvíja k znižovaniu obslužnosti pre medziročný pokles cestujúcich. Dôvodom má byť nezamestnanosť a nárast individuálnej dopravy, píše sa v stanovisku podpísanom primátorom.

Prečítajte si tiež:RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve euráČítajte 

Za pol roka, rok

Ešte včera prednosta Mestského úradu Igor Kršiak tvrdil, že o žiadnom stanovisku nevie. Dnes primátor hovorí, že sa mu zdá logické, že Nitra s príchodom RegioJetu na trh autobusových liniek nesúhlasí.

SkryťVypnúť reklamu

„Púšťame sa do rekonštrukcie autobusovej stanice, takže z kapacitných dôvodov tam ďalší prepravca nemôže prísť,“ vysvetľuje s odvolaním sa na informácie zmluvného prepravcu – miestnej spoločnosti Arriva.

Tej by mal práve RegioJet na nedotovanej diaľkovej linke konkurovať. Rekonštrukcia by sa podľa primátora mala čoskoro začať a môže trvať pol roka až rok.

Potom sa je ochotný znovu sa zamyslieť nad žiadosťou českej firmy. V žiadosti aj tak bolo, že majú premávať až od roku 2016,“ tvrdí Jozef Dvonč.

Neudelením licencie žltým autobusom podľa neho Nitra o nič nepríde: „Ľudom tu nič nechýba, nikto sa nesťažoval, že by bolo málo spojov,“ myslí si primátor. „Nemajú čo na Slovensku hľadať.“

Dohodli sa proti nám

Riaditeľ RegioJetu Radim Jančura tvrdí, že žiadosť podali koncom augusta tohto roka a prevádzku chceli spustiť od 3. novembra. „Po dvoch mesiacoch sme sa na úrade BSK dozvedeli, že licenciu nedostaneme,“ hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho majú právnu analýzu, ktorá tvrdí, že kraj postupuje nezákonne, keď ju odmieta udeliť. Vysvetľuje to klientelizmom a prepojením krajov na regionálnych dopravcov, ktorým vychádzajú v ústrety.

„Vieme o stretnutí za účasti vysokého funkcionára ministerstva dopravy, na ktorom sa spolu s úradníkmi z krajov a konkurenčnými dopravcami dohodli, že nás sem nepustia,“ tvrdí Jančura.

RegioJet je známy výnimočne nízkymi cenami svojich autobusových i vlakových liniek v Českej republike najmä v prípade predaja cez internet.

V prípade diaľkovej vlakovej linky, ktorú od decembra plánuje spustiť medzi Bratislavou a Košicami, napríklad hovorí o cene od deväť eur za jednosmerný lístok. Zvyčajne potom znížia ceny aj ostatní konkurenční prepravcovia.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:RegioJet uvažuje aj nad rýchlikom do Banskej BystriceČítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (19. 4. 2024)
USD 1.068
AUD 1.657
CZK 25.254
JPY 164.820
CAD 1.469
GBP 0.856
HUF 393.930
PLN 4.326
CHF 0.970
SEK 11.637

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 784
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 210
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 098
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 127
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 386
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 249
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 100 578
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 497
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 321
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 041
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 511
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 641
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 884
  8. Miroslav Ferkl: Koniec sveta 11 020
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Predseda vlády SR Robert Fico.

Privítal záver o využití aj súkromných zdrojov na oživenie domácej ekonomiky.


TASR
Ilustračné foto

Batériové úložiská tak predbehli plyn, vodné aj jadrové elektrárne.


SITA
Výstražná tabuľa a technológia zariadenia plynovodu na prepojovacom bode Budince – reverz.

Rokovalo sa aj o Balkánskej ceste.


TASR
Ilustračné foto

Rada pre rozpočtovú zodpovednosť analyzovala novelu dôchodkového systému.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 100 578
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 497
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 321
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 041
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 511
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 641
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 884
  8. Miroslav Ferkl: Koniec sveta 11 020
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťZatvoriť reklamu