Finančné domy berú na seba aj rolu automobilového dealera či univerzálneho domovníka. Tento trend dorazil aj na Slovensko.
BRATISLAVA. Predstavte si, že navštívite bankovú pobočku, aby ste si otvorili účet. A pracovníčka vám ponúkne aj novú tarifu na mobilný telefón či výhodnejšieho dodávateľa elektriny.
Tunajšie banky začali pozvoľna vetriť biznis aj za hranicami tradičného odboru. Napríklad Slovenská sporiteľňa prišla pred niekoľkými týždňami s ponukou, že záujemcom o úver na bývanie vybaví i znalecký posudok a zariadi vklad do katastra.
„Potvrdilo sa nám, že klienti majú o doplnkové služby záujem. Túto oblasť preto plánujeme v budúcnosti rozširovať,“ povedal hovorca sporiteľne Štefan Frimmer.
VÚB banka ponúka klientom využitie partnerskej asistenčnej služby, ktorá v prípade potreby pošle do bytu inštalatéra či zámočníka.
„Reálne využitie asistenčných služieb síce nie je časté, no o to viac ho klienti ocenia, keď si zabuchnú dvere, upchajú odtok vo vani alebo potrebujú konzultáciu s lekárom,“ vysvetľuje Michal Kopecký z tlačového oddelenia VÚB banky.
Podľa analytikov môže ísť len o začiatok.
„Viem si predstaviť, že by do budúcna mohli banky ponúkať ďalšie služby pre domácnosť a vytvárať spoločné produkty s mobilnými operátormi a dodávateľmi energií či zdravotnými poisťovňami,“ vraví finančný expert Maroš Ovčarik.
Môže byť aj domovníkom
- Okrem spravovania úspor a poskytovania pôžičiek banky na Slovensku zabezpečia rôzne druhy poistenia – životnú poistku, poistenie nehnuteľnosti, cestovné alebo úrazové poistenie.
- Niektoré banky začali ponúkať aj doplnkové zdravotné poistenie či asistenciu v prípade havárie v domácnosti.
Slovenské banky v tomto smere len opatrne kopírujú trendy z iných krajín. V Česku napríklad dve z troch najväčších bank – ČSOB a Česká spořitelna – zvažujú vyskúšať nové oblasti. Nebudú poskytovať len pôžičky, ale priamo zákazníkovi sprostredkujú nákup vybraných vecí.