EPH, v ktorom má podiel aj Patrik Tkáč, by mohlo pohltiť najväčšieho alternatívneho prepravcu na poľských koľajniciach.
PRAHA. Energetický a priemyselný holding (EPH) sa začína tlačiť aj na stredoeurópsky dopravný trh.
Holding, v ktorom vlastnia kontrolné podiely podnikatelia Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, je momentálne hľadá akvizície v Poľsku, kde chce kúpiť jedného z tamojších lídrov v doprave - spoločnosť CTL Logistics.
Záujem majú aj Poliaci
Poľská firma, ktorá sa zameriava predovšetkým na železničnú prepravu, je momentálne na predaj. Informoval o tom český denník E15 s odvolaním sa na dobre informovaný zdroj.
Podľa neho je logické, že sa CTL Logistics prepojí s dcérskou spoločnosťou českého holdingu EP Cargo. Záujem o CTL však prejavila začiatkom septembra aj poľská spoločnosť PKP Cargo.
"EPH sleduje zaujímavé príležitosti na okolitých trhoch, na druhej strane nekomentuje špekulácie o svojich akvizičných zámeroch," vyjadril sa hovorca holdingu Daniel Častvaj.
Poľský obor
Pre holding by išlo o jednu z väčších akvizícií. CTL Logistics je najväčším alternatívnym nákladným dopravcom na poľských koľajniciach, ktorého trhový podiel sa blíži k 7 %. Prevádzkuje takmer 200 lokomotív a 4800 vagónov.
Pre EPH je pritom dôležité, že takmer polovica vagónov poľskej firmy slúži na prepravu uhlia. Doprava uhlia a ďalších energetických surovín tvorila vlani v CTL Logistics vyše 40 % z celkových 13 miliónov ton nákladu.
Akvizícia môže ovplyvniť aj situáciu na českom trhu. EPH sa snaží využívať predovšetkým služby svojej dcéry EP Cargo. Tá ročne prepraví po železnici vyše 3,5 milióna ton uhlia a ďalších komodít. Všetky potreby holdingu ale sama vykrývať nedokáže a využíva spoluprácu s CD Cargo, AWT alebo Deutsche Bahn. To by sa mohlo prípadným zaradením CTL Logistics do EPH zmeniť.