Slovenská aliancia moderného obchodu bude spolu riešiť otázky legislatívy, no neplánuje spoločne postupovať voči dodávateľom.
BRATISLAVA. Päť nadnárodných obchodných reťazcov, ktoré na Slovensku majú spolu vyše 450 predajní, sa spojilo do Slovenskej aliancie moderného obchodu.
Aliancia, ktorej členmi sú Billa, Kaufland, Lidl, Tesco a Metro zatiaľ funguje ako pracovný výbor Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory.
Obchodné siete, ktoré založili alianciu, zamestnávajú u nás podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Tesco Stores Martina Dlouhého priamo viac ako 23-tisíc ľudí a nepriamo ďalšie tisíce pracovníkov.
Aj preto chce aliancia otvárať diskusiu napríklad o témach, ktoré sa týkajú pracovno-právnych vzťahov, napríklad zvýšenia flexibility na trhu práce.
Hoci chce aliancia postupovať spoločne v otázkach legislatívy, tvorby vyváženého regulačného rámca, ale aj primeranej ochrany spotrebiteľa, podľa jej členov nebude nákupnou alianciou, ktorá by spoločne postupovala voči dodávateľom.
Každý z jej členov preto bude aj naďalej postupovať voči dodávateľom podľa svojej vlastnej stratégie.