Pred desiatimi rokmi u nás zaviedli píplmetre. Ukazujú, ako sa menila slovenská domácnosť.
BRATISLAVA. Televízne noviny na Markíze dva dni po kalamite v Tatrách, spevácka šou Superstar, z ktorej práve odstúpil Róbert Mikla, či Mojsejovci v čase, keď Nora Mojsejová ešte nebola vo väzení.
Tri relácie z desiatky najsledovanejších televíznych programov za posledných desať rokov. Všetky odvysielali ešte v roku 2004 alebo 2005 a každú z nich pozeralo okolo 1,7 milióna divákov.
Dnes už na také čísla televízie nestačia. Záujem divákov sa drobí medzi čoraz viac kanálov a vidieť to na klesajúcich podieloch väčšiny veľkých slovenských staníc.
Markíze brali aj vlastní
- Televízne noviny 21.11.2004 (1,765 mil. ľudí)
Jednotka RTVS
- Slovensko hľadá Superstar (1,756 mil. ľudí)
Joj
- Dievča za milión (1,162 mil. ľudí)
Poznámka: Najsledovanejšie programy jednotlivých televízií
„Záujmové skupiny divákov pozerajú viac a viac sprístupnené tematické kanály,“ potvrdzuje Darina Kyselová z výskumu formátov RTVS.
Kanálov je čoraz viac. „Na jednej strane svoju ponuku rozširovali domáci vysielatelia, na druhej strane sa do domácností dostali desiatky zahraničných jazykovo dostupných staníc,“ vysvetľuje najväčšie zmeny za posledné roky Kyselová.
Dáta z píplemetrov, ktorými spoločnosť TNS meria sledovanosť televízií a ich podiel na trhu už desať rokov, ukazujú, že najviac divákov stratila Markíza.