LONDÝN. Britská módna spoločnosť Burberry zaznamenala v 2. polroku minulého obchodného roka rast tržieb takmer o pätinu, keď ich podporil najmä zvýšený predaj v Číne a Južnej Kórei.
Spoločnosť však zároveň upozornila, že negatívne kurzové vplyvy môžu v nasledujúcom období zasiahnuť do jej ziskov. Informovala o tom agentúra Reuters.
Firma Burberry, známa najmä koženými doplnkami a plášťami s károvaným vzorom uviedla, že tržby za obdobie od októbra 2013 do konca marca 2014 dosiahli 1,3 miliardy libier (1,58 miliardy eur). To znamená medziročný rast o 19 %, pričom výsledok je približne v súlade s očakávaniami trhov.
Dopomohlo jej k tomu najmä kľúčové nákupné obdobie pred vianočnými sviatkami, keď v danom kvartáli vzrástli tržby v maloobchode medziročne o 14 %.
Tržby v maloobchode, ktoré sa na celkovom objeme tržieb Burberry podieľajú 70 %, sa v 2. polroku 2013/2014 zvýšili o 13 % na 928 miliónov libier. Tržby z obchodov otvorených viac než rok sa zvýšili o 12 %, keď ich potiahol najmä dopyt v Ázijsko-tichomorskom regióne. V skupine týchto krajín dominovali opäť Čína a Južná Kórea.
Spoločnosť ale zároveň varovala pred vplyvom silnej libry na jej zisky. Ako uviedla, ak bude tento trend pokračovať, predpokladá v budúcich rokoch zníženie zisku.