Obnovu nemôžeme zastaviť, vysvetľujú železnice. Chcú tým zalepiť oči súkromným opravovniam, reaguje kritik aktuálneho tendra.
BRATISLAVA. Štátne železničné Cargo objednáva krátko pred ukončením jeho privatizácie revíziu a obnovu tisícky vozňov.
Môže to spôsobiť, že tým vlastne zadotuje firmu, ktorá v privatizácii vozňov zvíťazí. Cargo vysvetľuje, že inú možnosť nemá, tisícke vozňov končí ich STK a preto sa nemôžu spoliehať na skoré ukončenie predaja vagónov súkromnej firme.
Tender na revíziu a opravu tisícky vozňov, v ktorom včera otvárali obálky, by mal rozhodnúť o zákazke až do 22 miliónov eur. Aj vagóny, ktoré chce dať práve zrevidovať, potom vloží do dcérskej firmy Cargo Wagon.
Majoritu v tejto firme potom štát podľa vládneho plánu predá súkromníkovi.
Práca pre opravovne
Cargo sa rozhodlo, že s revíziou a opravami vozňov nepočká na nového partnera, ktorému predá vozne. „Proces vstupu investora do spoločnosti Cargo Wagon je iba v štádiu výberu, nemáme v tejto chvíli záruku, že sa aj úspešne uskutoční,“ vysvetľuje hovorca Carga Martin Halanda.
Kým sa celá transakcia neuzavrie, nemôže si podľa neho firma dovoliť riskovať, že bude mať vozne odstavené pre chýbajúce revízie.
Na STK vraj posiela iba tie, ktoré nevyhnutne potrebuje na prepravu tovaru. Firma plánuje, že spomedzi takmer 13-tisíc vozňov, ktoré preradí do dcérskej firmy Cargo Wagon, si bude na svoje potreby spätne prenajímať približne 8-tisíc vozňov.