Na Slovensku sa má vytvoriť viac ako 80 klientskych centier. Zo začiatku budú slúžiť na vybavenie dokladov, výpisu z katastra, živnostenského listu, neskôr pribudne aj daňová registrácia, vybavenie materskej či dôchodku.
Centrá by mali časom poskytovať aj služby daňových úradov a pobočiek Sociálnej poisťovne.
Po vzniku kontaktných centier nebude musieť občan vybavovať veci na úradoch, kde má trvalé bydlisko. Môže prísť do ktoréhokoľvek centra.
Začiatkom budúceho roka má vzniknúť jedenásť klientskych centier napríklad v Nitre, Topoľčanoch, Starej Ľubovni, vo Svidníku, v Stropkove a Kežmarku.
Robert Kaliňák prirovnáva fungovanie klientskych centier k pobočkám bánk.
So vznikom centier sa má skončiť éra stránkových a nestránkových dní, podľa Kaliňáka majú fungovať podľa záujmu o službách štátu, teda aj vo večerných hodinách.
Štát vraj rokuje aj s dvoma nákupnými centrami na Slovensku, aby klientske centrá boli v nich. „Kopírovali by otváracie hodiny nákupného centra, teda otvorené by boli do deviatej,“ tvrdí Kaliňák.
So vznikom klientskych centier chce Smer prerobiť aj systém mzdového ohodnotenia úradníkov.
Okrem fixnej časti platu budú dostávať aj pohyblivú časť, ktorú ovplyvní aj spokojnosť občanov. Tí by mali úradníkov hodnotiť pri odchode z klientskeho centra.
Zle hodnotení úradníci budú prepustení, sľubuje Kaliňák. „Musia si začať vážiť svoju prácu a prestať ľuďom dokazovať svoju nenahraditeľnosť,“ vysvetľuje.