Michal Horváth, člen Rady pre rozpočtovú zodpovednosť:
„Asi najviac sa zmenil pohľad na to, že finančné trhy budú prispievať k blahobytu spoločnosti tým viac, čím viac im rozviažeme krídla. V dôsledku krízy, ktorá po krachu Lehman Brothers nasledovala, sa otvorili aj viaceré témy v oblasti menovej politiky, ktoré posledných 20 rokov predstavovali tabu, ako napríklad priame zásahy do fungovania trhov cez tlačenie peňazí či otázka správnosti cieľov menovej politiky.
Videli sme tiež priame zásahy zo strany štátu vo forme nadobudnutia vlastníctva v bankách či pri automobilových výrobcoch, čo už malo patriť do učebníc ekonomickej histórie.
V Európe pád Lehman Brothers odhalil vysokú mieru prepojenia a zraniteľnosti ekonomík, ktorú predtým regulačný a politický rámec ignoroval, čo napokon viedlo a ešte bude viesť k zásadným zmenám vo fungovaní európskeho spoločenstva.“
Vladimír Baláž, ekonóm Slovenskej akadémie vied:
„Potvrdilo sa mi podozrenie, že keď je naozaj zle, tak všetci sa utiekajú k štátu. Rozkvitala neoliberálna ideológia, že trh všetko zariadi a ja sám som bol jej veľkým fanúšikom. No keď sa začali problémy po páde Lehman Brothers, tak všetci zahodili posvätné knihy od Miltona Friedmana a všetci chceli, aby štát zachraňoval. V Spojených štátoch znárodnili najväčšie americké banky a poisťovne formou prevzatia ich akcií a potom ich predali.
Euro sa ukázalo ako mena do pekného počasia, keď ekonomika rástla a s ňou aj výber daní. Len čo prišiel veľký problém, ukázalo sa, že euro nie je udržateľné bez politickej integrácie. Zistili sme, že nemôže existovať menová únia bez politickej.
Extrémne sa počas tejto krízy prehĺbili príjmové nerovnosti. Paradoxne ten finančný sektor, ktorý tak aktívne spolupôsobil pri vypuknutí krízy, tam všetci tí bankári a burziáni sa dali odškodniť zo štátnych peňazí a na kríze neprerobili. No reálne príjmy strednej vrstvy v Amerike aj Európe klesli.“
Peter Škodný, riaditeľ Accenture pre Českú republiku, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko:
„Utvrdilo nás to v presvedčení, že ísť skratkami sa neopláca. Tak ako predtým, aj teraz zostávame verní našim striktne etickým princípom a tomu, že najlepšia cesta je poskytovať klientom – v našom prípade veľkým firmám – hodnotu a snažiť sa to robiť čo najlepšie a najefektívnejšie. Aby sa to dalo, musíte prilákať, udržať a rozvíjať najlepších ľudí. Žiadna raketová veda.“