Agentúrnu správu sme o 17:19 nahradili autorským textom SME.
BRATISLAVA. Na mediálne kampane dá štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa v tomto roku viac peňazí ako vlani.
Za prepoisťovaciu kampaň zaplatí takmer 600-tisíc eur, peniaze majú ísť z prevádzkovej činnosti.
Pred ňou ukončila inú kampaň, zameranú na prevenciu. Poisťovňa ju spustila v apríli a stála vyše 400-tisíc eur. Hodnotiť, či mala ukončená kampaň efekt, je podľa poisťovne predčasné.
Prepoistí sa ich málo
Všeobecná má najviac poistencov, viac ako 3,4 milióna. Slováci v prepoisťovaní nie sú príliš aktívni, ročne zmenia poisťovňu len asi tri percentá ľudí.
Štátna poisťovňa chce docieliť, aby nemala v októbri, keď skončí možnosť prepoistiť sa, menej klientov ako teraz. Vlani aj predvlani jej poistenci ubudli.
O udržanie poistencov chce bojovať aj napriek vyjadreniam premiéra Roberta Fica a vlády. Už niekoľko mesiacov tvrdia, že zavedú jednu poisťovňu.
Pôvodne mala byť Všeobecná jedinou poisťovňou na trhu už od budúceho roku, teraz sa hovorí až o roku 2015.
Aj napriek týmto úvahám šéf poisťovne Marcel Forai hovorí, že prepoisťovacia kampaň je legitímna.
„Je to zámer vlády, dnes nie je zákon schválený, súkromné poisťovne bojujú o každého poistenca,“ povedal.
Dôvera kampaň nemá
Súkromné poisťovne nezvyknú hovoriť, koľko peňazí dávajú na boj o poistencov. Union považuje sumu za obchodné tajomstvo. Svoju kampaň zacieli na web a televíziu.
Dôvera ešte kampaň nespustila. „Rozhodujeme sa, kedy a v akej forme bude Dôvera komunikovať,“ vraví jej hovorkyňa Monika Šimunová.
V minulosti informovala o nových produktoch, ako je elektronická knižka či vracanie peňazí za lieky pre deti. Tak chce pokračovať aj ďalej.
„Informovať poistencov kampaňou len o tom, že sme tu a nehovoriť, čo konkrétne sme im priniesli, považujeme za neefektívne míňanie peňazí,“ dodala Šimunová.