BRATISLAVA. Internetová banka mBank predstavila v Poľsku nové logo a nový dizajn. Od základov chce vynoviť aj internetové bankovníctvo.
„Nové logo nie je statické, ale má mnoho verzii, ktoré dáva možnosť prispôsobovať ho na mieru konkrétnym typom produktov,“ potvrdil hovorca mBank na Slovensku Matej Kubinec.
Kvet bude minulosťou
Banka má po piatich rokoch na slovenskom trhu v pláne opustiť staré logo, v ktorom dominoval červeno-žltý kvet. K zmene má dôjsť v priebehu prvej polovice budúceho roka.
Banka zmenu loga zdôvodňuje plánovaným zjednotením značiek, ktoré pôsobia pod poľskou bankou BRE Bank. Ide o materskú spoločnosť slovenskej a českej mBank, v ktorej 70 percent vlastní znárodnená banka Commerzbank, ktorú Nemci niekoľkokrát zachraňovali.
Nový správca peňazí
mBank tvrdí, že pôjde o najrozsiahlejšiu zmenu v histórii banky. Od budúceho roka vylepší aj internet banking. „Ponúkne komplexný nástroj na správu osobných financií založený na vizualizácií domáceho rozpočtu,“ vraví Kubinec.
Ide o akési efektívne riadenie výdavkov na účte. mBank si od nového internet bankingu sľubuje, že zjednoduší riadenie rodinných financií.
Systém ukáže, na čo boli peniaze vynaložené a prognózuje zostatky do konca mesiaca. Obsahovať má viac ako 200 vylepšení.
Banka tak bude pôsobiť aj ako investičný poradca. V prípade, ak si klient chce niečo ušetriť, systém mu ponúkne napríklad sporiaci účet eMax plus. mBank tak bude môcť jednoduchšie a priamo ponúkať vlastné produkty a služby svojim klientom cez vlastné kanály.
Systém má vypočítať, kedy a koľko má klient mBank pri danej investícii zarobiť a zároveň odhadne ďalšie príjmy. „Za 13 rokov existencie banky sa internetový svet posunul ďalej, je mnoho veci, ktoré budú implementované postupne,“ dodal Kubinec.
O logu hovorila aj Slovenská sporiteľňa
O plánoch zmeniť logo sa začalo hovoriť v marci 2011 aj v rakúskej Erste Bank, do ktorej patrí Slovenská sporiteľňa. Rakúska banka si registrovala tri farebné varianty nového loga so symbolom včely – modrý, červený a čierny.
Banková skupina sa nakoniec rozhodla pre červený poklad, ale vlani v decembri plán na niekoľko rokov oddialila. Dôvodom má byť aktuálna hospodárska situácia a náročné úlohy stanovené bankovým regulátorom.
„Nepovažujeme za vhodné ďalej pokračovať v projekte takéhoto rozsahu. Rozhodli sme sa preto na našom symbole, ktorým je červené „S“, nemeniť nič až do odvolania,“ povedala vtedy Linda Michalechová z rakúskej centrály.
Dôvodom zmeny loga mal byť spor so Zväzom nemeckých sporiteľní (DSGV), ktorému súčasné logo Erste patrí. Erste Group preto platí pre spor DSGV ročne až milión eur.
Na fotke je generálny riaditeľ Erste Group Andreas Treichl