BRATISLAVA. Za prvé dva mesiace tohto roka vybavilo Informačno-poradenské centrum Sociálnej poisťovne takmer 85-tisíc telefonických a e-mailových otázok verejnosti, čo je medziročne viac o 22,6 tisíca požiadaviek. Výrazný rozdiel bol zaznamenaný predovšetkým v januári.
"Medzi najčastejšie otázky patrila téma dohodárov (prihlasovanie, odhlasovanie, registračné listy, výkazy, pravidelnosť a nepravidelnosť príjmu), druhý dôchodkový pilier (overovanie účasti, postup pri vystúpení), a tiež otázky zo strany živnostníkov (SZČO) o nových sumách poistného," povedal hovorca poisťovne Peter Višváder.
Výrazne vyšší záujem o informácie ako pred rokom podľa neho prejavili aj dôchodcovia. Zaujímali sa pritom o predčasný starobný dôchodok a prácu na dohodu, valorizáciu dôchodku (sumu zvýšenia, zaslanie rozhodnutia), nové určenie sumy starobného dôchodku či výplatu dôchodku (na účet, poštou).
Sociálna poisťovňa postupne zaznamenáva rastúci záujem o informácie z jej Informačno-poradenského centra. V roku 2010 prostredníctvom neho vybavila zhruba 242-tisíc požiadaviek, v roku 2011 ich bolo už takmer 283-tisíc a vlani odpovedala na 344-tisíc otázok verejnosti.