Zaplatiť ho má Brusel, ktorý stavbu roky brzdí pre obavy z jej vplyvu na prírodu.
BRATISLAVA. „Nová diaľnica okolitú prírodu neohrozí.“
Aj týmito slovami prezentuje zámer stavať medzi Turanmi a Hubovou ministerstvo dopravy v platenom inzeráte, ktorý si objednalo v pondelkovom vydaní denníka Pravda.
Na jednej novinovej strane štát opisuje, čo všetko urobil pre to, aby plánovaný 13,6 kilometrový úsek D1 zásadne nezasiahol do chránenej prírody Fatry.
Rozhodne sa v decembri?
Pre obavy, že diaľnica na tomto mieste zásadne ohrozí napríklad rysy, medvede či vzácne rašelinisko, Európska komisia už roky odmieta diaľnicu financovať.
Štát podľa inzerátu očakáva, že o jej osude rozhodnú euroúradníci v decembri.
Reklamu na Bruselom kritizovanú diaľnicu štát plánuje dať preplatiť práve Únii.
„Inzercia bude financovaná z prostriedkov z technickej pomoci v rámci operačného programu doprava,“ povedal hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Dodal, že ide o zákazku s nízkou hodnotou čiže do 10-tisíc eur.
„Naším cieľom je informovať obyvateľov o pozitívnych prínosoch, ktoré dosahujeme projektmi spolufinancovanými v rámci operačného programu doprava, pre našu krajinu,“ vysvetľuje Kóňa.
Na takéto intenzívne komunikovanie tém súvisiacich s eurofondovými dopravnými projektmi podľa neho vyzýva priamo Európska komisia.
Ochranári chcú tunel
Naposledy nás o to mala žiadať pred dvoma týždňami. V utorok by mali inzeráty zverejniť aj ďalšie médiá.
Bratislavské zastúpenie Komisie neposkytlo v pondelok ku kampani žiadne stanovisko.
Predpokladá sa, že výstavba úseku medzi Turanmi a Hubovou môže vyjsť aj na 700 miliónov eur. Ochranári považujú za najlepší variant tunel, ktorý by nepredelil prírodu.
Problém sa ťahá od konca roku 2009.