BRATISLAVA, BANSKÁ BYSTRICA. Slovenskej pošte včera ráno zlyhal centrálny informačný systém, na niekoľko hodín preto 1543 pobočiek štátneho poštového prepravcu neprijímalo zásielky alebo boli úplne zatvorené.
I keď už naobed pošta avizovala čiastočne sfunkčnenie služieb, skúsenosti čitateľov sme.sk boli iné.
„Už druhýkrát som utekal odoslať veci na daňový úrad a opäť ma pozdravili dvere s nápisom zatvorené z technických príčin,“ napísal včera podvečer čitateľ Michal skúsenosť s bratislavskou poštou na Pečnianskej ulici.
Ďalší doplnil, že pošty sú síce otvorené, ale väčšina služieb nefunguje. „Keď chcete podať obyčajný list, nevedia vám garantovať, či dnes odíde.“
Prečo zlyhal, nepovedali
Štátna pošta podvečer vydala stanovisko, podľa ktorého bol systém obnovený v pobočkách v rôznom čase.
„Bez ohľadu na túto situáciu sme počas dňa zabezpečovali väčšinu našich služieb v plnom rozsahu,“ tvrdí Andrea Pivarčiová z komunikačného odboru pošty. „Za prípadné problémy sa klientom ospravedlňujeme.“
Prečo informačný systém pošty zlyhal, Pivarčiová nepovedala. „Zlyhal centrálny informačný systém Slovenskej pošty,“ reagovala na túto otázku.
Systém padol v čase, keď Slovenská pošta nasadzovala nový model prijímania dobierok, zhodli sa pre SME dva nezávislé zdroje. Tradičné ručné vypisovanie podacieho lístka a šeku malo nahradiť elektronické tlačivo na webe, ktoré by si zákazníci vyplnili ešte pred návštevou svojej pošty.
Takto už niekoľko mesiacov funguje odosielanie dobierok pre veľké podniky.
Poštovka nechce poplatok
Zlyhanie systému Slovenskej pošty obmedzilo aj klientov súkromnej Poštovej banky, ktorej pobočky sú zväčša na poštách. Vklady, výbery či prevody mohli klienti robiť v čase výpadku len v pobočkách banky, ktorých je po Slovensku 41.
Vedenie banky sa preto rozhodlo odpustiť klientom poplatok za výber hotovosti z bankomatu.
Hovorkyňa banky Eva Sagálová povedala, že ho odpustí klientom, ktorí včera vyberali nielen z bankomatu Poštovej banky, ale aj z konkurenčných strojov.