BRATISLAVA. Slovenská televízia začala od 1. marca používať vo vysielaní nové logo. Zmena sa týka Jednotky aj Dvojky.
Informuje o tom server medialne.sk.
Kompletnú vizuálnu identitu vrátane jinglov a programových upútaviek vytvorila spoločnosť Milk v spolupráci s Centrom kreatívy RTVS. Verejnoprávny telerozhlas zaň zaplatí približne 108-tisíc eur.
Dlhá práca
„Spoločným identifikačným prvkom logotypov Jednotky a Dvojky je dvojbodka,“ priblížil hovorca RTVS Richard Šümeghy.
„Výsledný tvar a dizajn Jednotky podľa neho vznikal relatívne dlho, rešeršom a skicovaním strávil kreatívny tím viac ako mesiac,“ povedal Šümeghy.
Bolo jasne určené, že komunikácia nebude postavená na celebritách, ani neznámych ľuďoch z kastingov. Zároveň sa tvorcovia chceli vyhnúť výtvarným a animačným postupom bežne používaným v slovenskom televíznom prostredí. „Výsledkom bolo preto rozhodnutie, že komunikácia s divákom bude prebiehať cez každodenné a obyčajné predmety, ktoré všetci poznajú a ktoré sa divákom spájajú s intímnymi zážitkami napríklad z detstva,“ povedal hovorca RTVS.
Nafukovacia bábika, starý gramofón, škrečok, ktorého mal doma skoro každý alebo lampa, pri ktorej si dieťa robí domáce úlohy... Jednotka ako symbol všetkého, čo máme radi.
„Ďalšou charakteristikou novej vizuálnej identity je minimálna miera pohybu v obraze. Znelky sú tak v absolútnom kontraste k iným televíziám,“ povedal Šümeghy.
Nielen sledovanosť
Táto skromnosť a umiernenosť je podľa Šümeghyho na jednej strane moderná, na druhej strane akoby potvrdzovala myšlienku, že cieľom vysielania verejnoprávnej televízie nie sú primárne čísla sledovanosti, ale najmä kultivácia verejného priestoru.
„Identita Dvojky vychádza z charakteru jej programovej skladby, a zároveň ju definuje. Ide o priestor, kde si každý nájde to špecifické - to, čo ho zaujíma: od dokumentu, cez regionálne témy až po šport,“ dodal Šümeghy.