SOUL. Predaj vozidiel tejto značky totiž prvýkrát v histórii prekročil hranicu 4 milióny kusov.
Na porovnanie, v roku 2010 dosiahol Hyundai čistý zisk 6 biliónov KRW.
Juhokórejská automobilka, ktorá je spolu so sesterskou firmou Kia piatym najväčším výrobcom vozidiel na svete, v predchádzajúcich rokoch agresívne expandovala v zámorí a má svoje továrne nielen ázijských krajinách, konkrétne v Číne a Indii, ale aj v Česku, Rusku v USA.
Čistý zisk Hyundai sa vo 4. kvartáli 2011 zvýšil na 2 bilióny KRW z 1,45 bilióna KRW v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, však odhadovali, že bude väčší a dosiahne 2,26 bilióna KRW, keďže v 3. štvrťroku 2011 vykázal Hyundai zisk 1,92 miliardy KRW.
Napriek vlaňajšiemu rekordnému rastu predaja sa firma obáva neistej situácie v globálnej ekonomike, predovšetkým negatívneho vplyvu európskej dlhovej krízy na jej tohoročný odbyt. Automobilka očakáva, že sa jej predaj tento rok zvýši o 5,7 % na 4,29 milióna vozidiel, čo je výrazné spomalenie v porovnaní s dvojciferným rastom predaja v predchádzajúcich rokoch.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.