V rebríčku mondénnosti je pred Cannes už len Monaco, takže ak tu sedíte v kaviarni na promenáde, môžete si byť istí, že mondénna je.
Čašník príde, prinesie tichú minerálku, ktorú ste si objednali a keďže vidíte, že tá minerálka je v skutočnosti s bublinkami, prebehne medzi vami takýto dialóg:
Is this still water?
Yes, with gas, prikývne ochotne a položí vám ju na stôl.
Svoj prídel anglicky hovoriacich Francúzov som si zrejme vyčerpal už na letisku.
Práca francúzskych čašníkov je záhadná už na pohľad. Keď je v kaviarni ľudí málo, pracujú rýchlo, výsledky však nevidieť. So stúpajúcim počtom zákazníkov nasadenie klesá, až nakoniec, pri plne obsadených stoloch, zaškrípe a zastaví sa.
Čašníci sa ležérne prechádzajú, namiesto jedálnych lístkov prinášajú účtenky a rozprávajú sa medzi sebou. Zrejme organizujú odbory.
Vo Festivalovom Paláci včera celý deň nešiel internet, ktorý hrdo poskytuje Microsoft a na veľkých bilboardoch nám to aj pripomína.
Pôjde zrejme o úmyselnú sabotáž, vtipkovali sme, lebo Microsoft sa v reklamnom svete veľkej popularite neteší. Ak pracujete v reklamke, musíte mať Apple. Ak Apple nemáte, akoby ste v nej ani nepracovali.
Penetrácia ich produktmi sa pohybuje niekde okolo štyristopercentnej hranice. Internet nejde ani dnes, tak tisíc ľudí sedí v jednej veľkej sále a z núdze sa rozpráva o tom, akú úlohu sociálne siete zohrávajú v ich životoch.
Večer rozdali prvé ocenenia v kategóriách direct, promo&activation a PR. Väčšinu pobrali Rumuni a potom bola párty. Ako bolo, neviem, nebol som tam.
Bola aj holandská párty a ani tam som nebol, ale zase som si vypočul prednášku o tom, aké dôležité je byť nie prvý ani druhý, ale tretí. Zhrnúť by sa dala tak, že zatiaľ čo prvý aj druhý prešľapuje cestu, tretí po nej kráča a zájde ďalej.
Asi takto: Friendster. Myspace. Facebook.
Vlastne by som napísal aj viac, ale musím končiť. Tá čašníčka, ktorá si ma pol hodiny nevšímala a potom sa ma spýtala, či si nedám kávu, mi práve namiesto nej priniesla džús.
Včera som čítal, že ak padne Grécko, skrachuje aj Francúzsko. Na ľahkovážnosť, chce sa mi dodať.
Cestu a pobyt autora na reklamnom festivale v Cannes zabezpečuje agentúra JANDL, kde pracuje ako copywriter.
Autor: Samo Marec