Počiatkov bankový produkt zaujal päť ľudí

Vydané 15. 1. 2011 o 0:00 Autor: Andrej Korim

Banky tvrdia, že je základný bankový produkt nevýhodný. Klienti si preto radšej vyberajú iné balíky.

BRATISLAVA. O základný bankový produkt, ktorý presadil do legislatívy exminister financií Ján Počiatek (Smer), nie je záujem. Za tri mesiace, čo je na trhu, zaujal iba piatich ľudí.

Bývalé vedenie rezortu financií ním chcelo zlepšiť prístup ľudí k bežnému účtu, sprehľadniť poplatky a zvýšiť počet bezhotovostných operácií. Banky však hovoria, že je nevýhodný a nezodpovedá požiadavkám klientov.

Nesplnil svoj cieľ

Banky  zobrali produkt ako nutné zlo. Nastavili jeho parametre tak, že je v porovnaní s inými produktmi absolútne nepredajný. Tvrdí to Maroš Ovčarik z portálu FinancnaHitparada.sk.

Podľa Počiatka banky postupovali tak, aby nebol o tento produkt záujem.

„Jeho zavedenie malo sprehľadniť  a zjednodušiť porovnávanie cien  produktov medzi bankami. Banky však urobili všetko preto, aby sa v praxi neujal, lebo by ich obmedzoval vo voľnej cenotvorbe," povedal exminister financií.

Súčasné vedenie ministerstva tvrdí, že svoj cieľ produkt nesplnil. „Nepovažujeme ho za dobrý nástroj ochrany spotrebiteľa, čo potvrdila aj prax," povedal hovorca rezortu financií Martin Jaroš.

Slovenská banková asociácia trvá na tom, že štát by nemal určovať  rozsah a štruktúru ponúkaných bankových služieb. Takéto riešenie je podľa nej neúčinné.

„Po troch mesiacoch môžeme povedať, že štátny bankový produkt  nezlepšil prístup k bežnému účtu, ani neprispel k porovnateľnosti cien bankových produktov. Preň sa nezvýšilo  ani používanie bezhotovostných operácií," povedal Marcel Laznia z asociácie.

Každý klient je iný

Každý klient má na svoj účet špecifické požiadavky a využíva aj iné typy služieb. Preto je ťažké predpokladať, že služby, ktoré balík zahrnuje,  budú vyhovovať všetkým. „Jedným balíkom nemožno pokryť potreby všetkých ľudí. Inak sa správa študent, manažér či bežná rodina," povedal Ovčarik.

Banky radšej klientovi ponúknu svoj produkt. Z prieskumu, ktorý robil portál FinancnaHitparada vyplýva, že aj keď sa klient v banke pýtal na základný  produkt, banka mu radšej ponúkla svoj.

„V ponuke máme atraktívnejšie balíky, ktoré vychádzajú z praxe a potrieb klientov," vraví hovorkyňa UniCredit Bank Zuzana Ďuďáková.

Zákonný balíček je navyše oproti iným produktom banky zväčša drahší. „Základný bankový produkt  nadcenili a vo väčšine bánk je drahší ako ich vlastné balíky," povedal Analytik Symsite Research Vladimír Dohnal.

Hlavné správy

AKTUALIZOVANÉ

V Nepále zabíjalo zemetrasenie, obetí je cez tisíc. Vyhlásili mimoriadny stav

India vyslala do krajiny lietadlo naložené zdravotníckym materiálom. V Nepále sú aj Slováci.

PÍŠE MARIE VRABCOVÁ

Spoplatnený obsahV prípade Róberta Bezáka sa happyend nekoná

Pápež sa bývalému trnavskému arcibiskupovi ospravedlnil, slovenskí biskupi mlčia.

Z DOMOVA

Spoplatnený obsahPrezident: Nastal čas na pravdu

V justícii nastal podľa prezidenta ANDREJA KISKU čas, aby kompetentní povedali, či vedia kauzy vyriešiť.

AUTORSKÁ STRANA EVY BORUŠOVIČOVEJ

Spoplatnený obsahA potom vás zabije zdravotná sestra

Prečo? Pretože poslúcha. Ale o to vlastne v našich nemocniciach nejde.

Podľa exministra banky postupovali tak, aby nebol o produkt záujem.

Podľa exministra banky postupovali tak, aby nebol o produkt záujem.

Foto: SITA

  • 4 hodiny
  • 24h
  • 3dni
  • 7dní