NITRA. Práce na výstavbe rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a severného obchvatu Banskej Bystrice postupovali v októbri vďaka nadpriemerne teplému a suchému počasiu rýchlejšie v porovnaní s plánom.
"Znamená to, že rozpracovanosť časti stavebných objektov bola v októbri vyššia, ako sa predpokladalo," uviedla hovorkyňa spoločnosti Granvia Construction Lenka Kubejová. Spoločnosť je generálnym dodávateľom prác na výstavbe R1.
Zhotoviteľ stavby rozbehol v októbri výstavbu stavebnej časti informačného systému na druhom úseku a pokračoval v stavebných prácach na prvom a treťom úseku.
"Na mostoch na celej trase rýchlostnej cesty R1 pokračujú práce v celom technologickom spektre prác od pilotáže a budovania základov až po realizáciu nosných konštrukcií rôznorodými technológiami," povedala Kubejová.
Preklad sietí
Na všetkých štyroch úsekoch stavby sa podľa potreby a postupu sprievodných prác dokončujú prekládky inžinierskych sietí a priebežne sa odovzdávajú príslušným správcom.
Na úseku Nitra, západ Selenec bolo ku konca októbra tohto roka dokončených 90 stavebných objektov a 9 odlučovačov ropných látok. Ďalších 111 objektov bolo rozpracovaných.
Na druhom úseku Selenec Beladice bolo k rovnakému termínu stavebne dokončených 32 objektov a 8 odlučovačov ropných látok, ďalších 45 objektov bolo rozpracovaných. Na treťom úseku Beladice Tekovské Nemce stavbári ukončili 36 stavebných objektov a 7 odlučovačov ropných látok.
Rozpracovaných bolo ďalších 59 objektov. Na poslednom úseku Banská Bystrica severný obchvat sa stavebne dokončilo 132 a rozpracovalo ďalších 119 objektov.
Obchvat Banskej Bystrice v roku 2012
Počas kontrolného dňa na stavbe koncom októbra riaditeľ spoločnosti Granvia Construction Martin Pekáček potvrdil, že rýchlostná cesta spájajúca Nitru a Banskú Bystricu bude odovzdaná do užívania do konca budúceho roka v súlade s plánom.
Obchvat Banskej Bystrice by mal byť hotový o rok neskôr. Hlavné stavebné práce na výstavbe rýchlostnej cesty R1 rozbehla Granvia Construction v auguste minulého roka po finančnom uzatvorení koncesnej zmluvy.
Výstavba 51,6 kilometra dlhého úseku je rozdelená na štyri časti. Za 30-ročnú údržbu cesty R1 by mal platiť štát koncesionárovi 125,32 milióna eur ročne. Štát začne realizovať tieto platby v septembri 2011.