BRATISLAVA. Prevádzkovateľ elektronického mýtneho systému SkyToll, a.s. požiadal Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS), a.s. o verifikovanie zistených meraní efektivity výberu mýta v prvom polroku tohto roku. SkyToll to zdôvodnil výsledkami sledovaného parametru efektivity mýta, ako aj zmluvou s NDS a expertnou analýzou. Agentúru SITA o tom v piatok informovala mediálna zástupkyňa SkyToll-u Lenka Lendacká. Prevádzkovateľ výberu mýta si podľa informácií agentúry SITA myslí, že plní požadovaný parameter efektivity výberu mýta.
NDS 11. augusta informovala, že si na základe vyhodnotenia doterajšej prevádzky uplatní zmluvný nárok na zľavu za poskytovanie služby elektronického výberu mýta. Dôvodom je nižšia efektívnosť výberu mýta, ako bola stanovená v zmluve. Podľa správy nezávislého znalca efektívnosť výberu mýta má byť minimálne na úrovni 98,91 %, dosiahla však 98,811 %.
“Zistená hodnota nie je závažným porušením zmluvy zo strany SkyToll,“ uviedla vtedy NDS. Diaľničiari nedokázali spresniť, akú zľavu si NDS bude v zmysle zmluvy uplatňovať. Ostatné parametre mýtnej zmluvy Skytoll podľa poskytnutej správy plnil.
Nezávislý znalec vyhodnocuje všetkých desať sledovaných parametrov kvality a úrovne služby výberu mýta. "Po oficiálnom oznámení výsledkov merania sledovaných parametrov kvality a úrovne služby nezávislým znalcom máme 14 dní na to, aby sme v súlade s podpísanou zmluvou o poskytovaní komplexnej služby elektronického výberu mýta na tieto zistenia reagovali," uviedol 12. augusta generálny riaditeľ SkyToll-u Matej Okáli. SkyToll dostal správu NDS o výsledkoch dodržiavania parametrov pri výbere mýta 17. augusta.