BRATISLAVA. Vyplýva to zo spotrebiteľského prieskumu Barometer.
"Spotrebitelia na Slovensku si odnášajú absolútne prvenstvo spomedzi ostatných zúčastnených európskych krajín. Mnohí Slováci sú schopní nakupovať cez internet takmer všetko. Vyše 80 % z nich je ochotných nakupovať cez internet domáce spotrebiče, nábytok aj oblečenie, kým európsky priemer predstavuje iba 50 %," zhodnotil výsledky Pascal Roussarie zo spoločnosti Cetelem, ktorá prieskum Barometer realizovala.
Podľa Roussarieho práve rýchle prenikanie internetu do Európy podporilo nové spotrebiteľské správanie a stal sa nástrojom pri hľadaní najlepšieho pomeru kvality a ceny. S 55-% podielom internetových používateľov na celkovej populácii predbehlo Slovensko krajiny ako sú Poľsko (52 %), Taliansko (50 %), Česko (49 %) alebo Portugalsko (42 %).
Štúdia Cetelem Barometer vychádza z prieskumu európskeho trhu, ktorý zisťuje náladu a postoje Európanov. Prieskum bol realizovaný v decembri 2009 v 12 európskych krajinách.