Značka SkyEurope z neba možno nezmizne. Ich šéf Nick Manoudakis už rokuje s možnými investormi o založení nových aeroliniek, ktoré by začali bez dlhov a dostatkom prevádzkového kapitálu. Meno by zrejme ostalo - SkyEurope.
BRATISLAVA. „Pracujeme na akomkoľvek možnom riešení s investormi, ktorí by poskytli prvotný kapitál. Je to v spolupráci so správcom," povedal Manoudakis v rozhovore pre MF Dnes. „Pokiaľ prídeme späť, môžeme opäť pomaly získať dôveru zákazníkov, a to sa stane, pokiaľ budeme mať isté a pevné financovanie našej prevádzky," dodal.
Podľa neho je totiž lacnejšie „opraviť" poškodenú dôveru cestujúcich v skrachované aerolinky, než zakladať úplne novú spoločnosť.
Podľa analytikov je ťažké hodnotiť šance na úspech. „Trhový potenciál tu síce je, ale veľa šancí nevidím. Záleží, aký silný investor za nimi bude stáť," povedal Ondřej Moravanský zo spoločnosti Cyrrus.
Skepticky sa k tomu stavajú i niektorí zamestnanci. „Ako nás chcú presvedčiť k tomu, že s nimi máme ďalej spolupracovať, keď nám dlhujú veľké peniaze za výplaty. K tomuto manažmentu už dôveru nemám," povedal pre MF Dnes jeden zo zamestnancov.
Piloti, aj letušky budú ale novú prácu hľadať dosť ťažko, kvôli kríze v letectve. Nádeje na výplatu sú ale mizivé. Zdroje MF Dnes, ktoré má v SkyEurope potvrdili, že firma sa myšlienkami na vzkriesenie aeroliniek vážne zaoberá.
Manoudakis nechce zatiaľ svoje plány príliš konkretizovať. Tvrdí, že všetky rokovania sú len na začiatkoch. Potvrdil ale, že s niekoľkými investormi, ktorých mená nechce uviesť, už rokuje. „A myslím, že sa ďalší aj objavia. Máme know-kow a značka je veľmi dobre známa, naviac máme skvelých zamestnancov," tvrdí Manoudakis.
Noví investori by museli kúpiť značku najskôr od správcu konkurznej podstaty. Súd doteraz ale neobdržal ani žiadosť o vyhlásenie konkurzu, napriek tomu, že ho firma oznámila v pondelok pred polnocou. SkyEurope dnes už prišli o leteckú licenciu.
I dva dni po tom, čo firma ukončila svoju prevádzku, považuje Manoduakis model SkyEurope za dobrý. Najväčšou chybou v histórií stratových aeroliniek bola podľa neho príliš veľká expanzia. „Stále si myslím, že celkovo bol plán dobrý, len sme potrebovali ešte dva-tri roky," dodal.
Autor: Jan Sura (MF Dnes)