Podľa spoločnosti totiž verejný obstarávateľ, teda Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS), postupovala pri posudzovaní ponúk diskriminačne a navrhuje preto vydanie rozhodnutia o predbežnom opatrení. Samotná NDS totiž žiadosť konzorcia o nápravu zamietla minulý týždeň. "Ide o námietku voči diskriminačnému postupu verejného obstarávateľa pri posudzovaní technickej zhody ponúk a vysvetľovaní ponúk. Ponuka SanToll, ako aj odpoveď na žiadosť o vysvetlenie tohto uchádzača bola posudzovaná odlišne, ako ponuky predložené ostatnými uchádzačmi. Podľa nášho názoru tak bola ponuka SanToll oproti ostatným predloženým ponukám neoprávnene zvýhodnená," povedala Sylvia Koštálová zo spoločnosti Kapsch TrafficCom.
S touto námietkou sa pritom podľa spoločnosti už raz ÚVO zaoberať odmietol a koncom júla tohto roku zastavil konanie, nakoľko z jeho pohľadu neboli dostatočne opísané rozhodujúce skutočnosti a označené dôkazy. ÚVO tak podľa Kapsch TrafficCom túto námietku, bez posúdenia namietaného nezákonného postupu zo strany NBS a spochybňujúceho celý priebeh tendra, na základe údajných formálnych nedostatkov zmietol zo stola. "S takýmto rozhodnutím ÚVO nemôžeme byť spokojní," dodala Koštálová.
V hre o mýto s najvyššou zo štyroch predložených ponúk ostalo skupina SanToll - Ibertax. Tri vylúčené konzorciá Kapsch, Slovakpass a ToSy 14. júla 2008 predložili na bratislavskom krajskom súde žaloby na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia ÚVO z 2. júla tohto roka. Zároveň navrhli odloženie vykonateľnosti rozhodnutia úradu.
Najnižšiu cenu v tendri na mýto predložilo konzorcium Slovakpass vedené talianskou spoločnosťou Autostrade, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €). Slovensko-švajčiarske združenie ToSy na čele so spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €). SanToll - Ibertax navrhol 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €).
Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. NDS pôvodne plánovala podpísanie dohody s vybratým dodávateľom mýtneho systému do konca apríla 2008. Možnosti uchádzačov podávať námietky predlžujú priebeh tendra. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.