SME

Mýtny systém chcú vybudovať štyria záujemcovia

Ponuku na vybudovanie a prevádzku systému elektronického výberu cestného mýta podali štyri skupiny firiem. Chýba medzi nimi medzinárodné konzorcium Satways, v ktorom je zastúpená aj spoločnosť Slovak Telekom a ktoré sa rozhodlo nepredložiť svoju ponuku v

BRATISLAVA 13. marca - Medzinárodné konzorcium Satways, v ktorom je zastúpená aj spoločnosť Slovak Telekom, a.s., sa rozhodlo nepredložiť svoju ponuku v tendri na dodanie komplexnej služby elektronického výberu mýta na Slovensku. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informoval hovorca spoločnosti Siemens s.r.o. Tomáš Král s tým, že Siemens, ktorý bol takisto súčasťou uvedeného konzorcia, sa stal technologickým dodávateľom konzorcia SanToll. To sa zúčastňuje v tendri samostatne a stojí za ním francúzska spoločnosť Sanef.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Na základe týchto skutočností konzorcium Satways prestalo existovať," uvádza sa v stanovisku zaslanom spoločnosťou Siemens. Členmi konzorcia boli Slovak Telekom, a.s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Satellic Traffic Management GmbH, Siemens s.r.o. a ABN Amro Bank N.V., Czech Republic & Slovakia, vlastniaca 100 % ABN Amro ETC B.V. "Partneri tejto skupiny dodávateľov nenašli spoločný konsenzus o podmienkach budúcej akcionárskej zmluvy," uvádza sa v stanovisku, ktoré agentúre SITA zaslal Slovak Telekom. Uchádzači mali ponuky do tendra na mýto predložiť práve do štvrtka 13. marca.

Rozpad Satways je veľkým prekvapením

Za veľké prekvapenie považuje generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline Ľubomír Palčák rozpadnutie medzinárodného konzorcia Satways. V rozhovore pre agentúru SITA tak vo štvrtok reagoval na informáciu, že uvedené konzorcium ako jediné z piatich účastníkov tendra na elektronický výber mýta nepredložilo ponuku. Podľa riaditeľa VÚD išlo o silné konzorcium, v rámci ktorého boli silní a známi hráči z pohľadu výstavby celého mýtneho systému. Dôvody nekomentoval, poznamenal však, že v každom takomto združení môže dôjsť k podobnej situácii. "Nakoľko ide o projekty, ktoré sú nielen veľmi ekonomicky zaujímavé, ale aj ich riziká sú takisto veľké. Myslím si, že niektorí účastníci tohto rozpadnutého konzorcia budú rokovať s ďalšími konzorciami a ponúknu im svoje služby," uviedol ďalej Palčák.

SkryťVypnúť reklamu

O mýto sa uchádzajú štyria

Ponuku na vybudovanie a prevádzku systému elektronického výberu cestného mýta podali štyri skupiny firiem. ČTK o tom dnes informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík, ktorá súťaž o zákazku za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty vypísala. Mýtny systém by sa mal spustiť od januára 2009 pre nákladné automobily a autobusy.

"Nasledovať bude vyhodnocovanie ponúk, ktoré bude podľa predpokladov trvať šesť týždňov," dodal Jánošík. Kritériami pri vyhodnotení bude celková cena zákazky, efektívnosť výberu mýta a cena za rozšírenie siete v budúcnosti.

Ponuku na mýtny systém predložila skupina firiem vedená spoločnosťou Elektrovod Holding, konzorciá Slovakpass, SanToll a skupina Kapsch, ktorá prevádzkuje mýto napríklad aj v susednom Česku. Konzorcium firiem Satways ponuku nepodalo, dôvodom bol nesúhlas jedného z jeho štyroch členov s konečným projektom.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľničná spoločnosť, ktorá má na starosti prevádzku a údržbu diaľnic v krajine, spustila súťaž na mýtny systém na tretí pokus vlani v septembri. Jej vedenie napriek zdržaniu predpokladá, že sa ho podarí spustiť v stanovenom termíne, víťaz súťaže však bude mať menej času na jeho testovanie. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest.

NDS predpokladá, že v roku naštartovania mýtneho systému vyberie za používanie diaľnic, rýchlostných ciest a ďalších spoplatnených komunikácií zhruba päť miliárd korún, v čom sú započítané aj príjmy z predaja diaľničných nálepiek. Vodiči osobných automobilov budú za jazdu po diaľniciach platiť naďalej formou nálepiek, na mýto by mali prejsť až okolo roku 2013. NDS vlani za nálepky utŕžila celkovo 2,5 miliardy korún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 4. 2024)
USD 1.066
AUD 1.644
CZK 25.324
JPY 164.050
CAD 1.465
GBP 0.854
HUF 394.250
PLN 4.294
CHF 0.973
SEK 11.558

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 729
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 312
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 431
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 426
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 083
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 002
  7. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 831
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 538
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 684
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 673
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 438
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 024
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 066
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 619
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 15 295
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 191
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Eskalácia napätia na Blízkom východe ale udržala trhy s ropu na uzde.


TASR
Ilustračné foto.

Ak by sa poukaz stal prenosný na rodičov, až dve tretiny opýtaných by ich rodičom venovali.


TASR
Ilustračné foto.

Dôvodom sú štrajky v posledných mesiacoch.


TASR
Ilustračné foto.

Na prvom mieste bol Samsung, ktorý predal 60,1 milióna kusov.


SITA
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 684
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 673
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 438
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 024
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 066
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 619
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 15 295
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 191
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu