autokomponentov.
Chrysler požiadal v piatok súd, aby nariadil Plastechu vydanie všetkej výrobnej techniky majiteľovi. Avšak Plastech predišiel rozhodnutie súdu a ešte v piatok vyhlásil bankrot a požiadal súd o ochranu pred veriteľmi, vrátane Chrysleru.
V pondelok sudca Phillip Shefferly odmietol vyhovieť požiadavke Chrysleru. Sudca povedal, že sa vo svojich rozhodnutiach nebude unáhľovať, lebo by sa malo postupovať tradičným a osvedčeným spôsobom. Dodal, že vyzval obe strany, aby zasadli za rokovací stôl skôr, než dôjde k pojednávaniu v tejto veci.
Plastech v dokumentoch súdu uvádza, že Chrysler chce aj svoje zlievarenské zariadenia, ktoré sú však časťami liniek a na nich sa vyrábajú komponenty aj pre ďalších odberateľov autosúčiastok a autokomponentov. Medzi nich patrí General Motors, Ford Motor, Toyota Motor a viacerí ďalší. Plastech uviedol, že Chrysler nemôže dostať zariadenia na počkanie; na to bude treba čakať týždne a mesiace. Navyše, Plastech spochybnil tvrdenie Chrysleru, že práve zariadenia, ktoré žiada vydať, mu aj skutočne patria.
Hovorca Chrysleru uviedol, že je ešte priskoro odhadovať, aký vplyv bude mať zastavenie výroby v štyroch závodoch koncernu na výsledku prvého štvrťroka. Podľa nepotvrdených správ mal Chrysler zastaviť v pondelok do večera aj výrobu v ďalších štyroch závodoch.
Chrysler vyrobil vlani 2,3 milióna vozidiel.
Plastech, založený v roku 1988, má v Spojených štátoch a Kanade 35 závodov, v ktorých pracuje 7 700 zamestnancov. Automobilkám dodáva na vozidlá kapoty, predné a zadné masky, odlieva súčiastky z kovu i plastických látok, vyrába komponenty do motorov, pre vnútorné vybavenie vozidiel, prístrojové dosky, podlahové diely, tlmiče a pod.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.