japonských jenov (JPY). Týmto krokom druhá najväčšia letecká spoločnosť v Japonsku zamýšľa zmierniť dopad rastúcich cien leteckého paliva. ANA dodala, že v budúcnosti možno kúpi menšie komerčné lietadlá od domácej spoločnosti Mitsubishi Heavy Industries. Vyššími výdavkami na nákup menších lietadiel ANA plánuje konkurovať svojmu najväčšiemu rivalovi na domácom trhu Japan Airlines Corp, ktorý je zároveň najväčším ázijským leteckým prepravcom z hľadiska dosiahnutých tržieb.
ANA za deväťmesačné obdobie od apríla do decembra minulého roka zaznamenala 2,5-percentný nárast prevádzkového zisku na 94 mld. JPY, zatiaľ čo jej náklady na letecké palivo stúpli o 17 % na 160 mld. JPY. V nasledujúcich dvoch fiškálnych rokoch spoločnosť očakáva, že prevádzkový zisk by mal zostať stabilný na úrovni 80 mld. JPY. Ako spoločnosť ďalej informovala, počas nasledujúcich štyroch rokov by mala kúpiť 28 malých lietadiel typu Boeing 737-700 a 737-800, 26 stredných lietadiel typu 787 a 5 veľkých lietadiel typu 777-300. ANA plánuje na financovanie tejto transakcie použiť 280 mld. JPY, ktoré minulý rok získala z predaja 13 hotelov americkej investičnej banke Morgan Stanley.