BRATISLAVA. Štátna Slovenská pošta, a. s., je treťou najtransparentnejšou spoločnosťou vo verejnom sektore podľa rebríčka mimovládnej organizácie Transparency International Slovensko (TIS).
Od posledného hodnotenia transparentnosti štátnych a verejných spoločností v roku 2015 sa zlepšila o šesť miest, dosiahla rating B+ pri hodnotení 67 percent.
Nadpriemerné hodnotenie
V porovnaní s ostatnými spoločnosťami vo vlastníctve štátu obsadila druhú priečku. Ako informovala Slovenská pošta, v predošlých dvoch hodnoteniach v roku 2012 bola trinásta s ratingom C+ a pred štyrmi rokmi s B- deviata.
"Vysoko nadpriemerné hodnotenie získala Slovenská pošta v oblasti personalistiky a charity, v rámci ktorých bola hodnotená komunikácia a zverejňovanie informácií o predstaviteľoch vedenia spoločnosti, výberových konaniach a celkový systém poskytovania finančnej podpory tretích subjektov," uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.
Spoločnosť je jednou z dvoch spomedzi verejných firiem, ktoré zverejňujú výsledky výberových konaní.
V hodnotení hospodárskych ukazovateľov a obstarávania získala priemerné známky ako všetky ostatné spoločnosti v sektore.
"Za informácie z oblasti zverejňovania a etiky získala Slovenská pošta nadpriemerné hodnotenie," poznamenala Rovenská s tým, že k tomu prispela voľná dostupnosť informácií pre verejnosť na vlastnej internetovej stránke, antikorupčný program či aktívne zverejňovanie informácií o spoločnosti.
Modernizuje služby
Slovenská pošta modernizuje služby pre ľudí a zefektívňuje prevádzku. Stratégia Pošta 2020, ktorú predstavilo vedenie spoločnosti v septembri 2018, sa zameriava nielen na zlepšenie hospodárenia a modernizáciu služieb, ale aj na zvýšenie konkurencieschopnosti na trhu práce.
"K opatreniam, ktoré prispeli k zlepšeniu jej hospodárenia, patrí zoštíhlenie manažmentu a administratívnych pracovníkov, prehodnotenie zmlúv s partnermi či zreálnenie taríf vybraných služieb, ako aj ďalšie zefektívňovanie procesov v prevádzke," priblížila Rovenská.
V úvodnej testovacej prevádzke na prvých sto pobočkách si zákazníci mohli od začiatku decembra 2018 vyskúšať prioritné vydávanie balíkov cez Balíkovne. Odvtedy tiež na vybraných integrovaných obslužných miestach na poštách vybavia ľudia osvedčenie dokumentov použiteľné na právne účely.
"Od začiatku apríla 2019 je osvedčovanie dokumentov na poštách ešte výhodnejšie oproti iným poskytovateľom. Od novembra 2018 môžu zákazníci jednoducho a rýchlo zaplatiť faktúry na pobočkách pomocou Pay by Square, ktorý umožňuje bezchybné zaplatenie faktúr prostredníctvom QR kódu," dodala Rovenská s tým, že od októbra minulého roka zasiela Slovenská pošta úradné zásielky cez centrálne doručovanie.