BRATISLAVA. Desiatky správ, ktoré mala od štátu dostať advokátka, končili pravidelne počas niekoľkých rokov v cudzej elektronickej schránke.
"Problém trvá už roky. Aj keď už je tej pošty menej ako minulý rok, nechápem, ako je možné doručiť súdne dokumenty inej osobe len na základe mena," vraví čitateľka Eva Marková, ktorá SME na problémy s korešpondenciou upozornila.
"Mám inú adresu, rodné číslo, tituly, zhoduje sa iba meno," hovorí a dodáva, že ročne môže ísť aj o stovky správ.
Keďže jej menovkyňa je advokátka, v schránke si často nachádza úradné zásielky ako napríklad uznesenia či informácie o prerušení konaní.
Advokátka tvrdí, že dnes o problémoch nevie. Jej menovkyňa však dostala naposledy do e-schránky poštu z bratislavského súdu len pred niekoľkými dňami.
Marková kontaktovala svoju menovkyňu, obrátila sa aj na Národnú agentúru pre sieťové a elektronické služby (NASES), ktorá elektronické schránky na štátnom webe Slovensko.sk prevádzkuje.
"Povedali, že to nie je technický problém a že jednotlivé súdy a súdni pracovníci robia stále tú istú chybu," opisuje čitateľka.
Dala si aj tú prácu, aby súdom odpísala a upozornila ich, že adresát nie je správny. V odpovediach zo súdov však našla často len chabé vysvetlenie, že sa stala chyba.