Povinný servis sa síce zruší, ale podnikatelia si ho aj tak musia dohodnúť, inak nemajú garanciu, že im kasu opravia do dvoch dní.
BRATISLAVA. Prevádzka online pokladnice je menej náročná, v systéme eKasa zároveň odbudne byrokracia v súvislosti so zaregistrovaním pokladnice na daňovom úrade.
Práve prihlasovanie a odhlasovanie registračných pokladníc sa zjednodušilo najvýraznejšie.
Iné povinnosti síce odpadli tiež, napríklad mať dohodu so servisnou organizáciou, ale je pravdepodobné, že podnikatelia budú kontrakt so servisom dodržiavať naďalej.
Jednoduchšia registrácia
Kto chcel doteraz používať klasickú elektronickú registračnú pokladnicu, musel požiadať o pridelenie daňového kódu pokladnice (DKP).
Na to však musel mať vopred vybratý model pokladnice, ktorý chcel používať. Servisná organizácia mu podľa toho vyplnila knihu pokladnice, s ktorou musel ísť podnikateľ na daňový úrad a tam mu do nej dopísali kód pokladnice.
Potom musel opäť zavolať servisnú organizáciu, aby mu pokladnicu sfunkčnila, nahrala DKP do fiškálnej pamäte a zaplombovala ju. V systéme eKasa všetko odpadá.