BRATISLAVA. Tradičných veľkých obchodov s potravinami je na Slovensku niekoľko, a preto o zákazníka bojujú rôznymi spôsobmi.
Niektoré majú vernostný systém, iné ponúkajú zľavy na pečivo či lahôdky tesne pred záverečnou.
Kaufland tentoraz zašiel ešte ďalej a ľudí láka na tzv. happy hour (šťastnú hodinu).
Znamená to, že predajca v určitú hodinu dňa ponúka ľuďom výrazné zľavy na svoj tovar či služby.
Zaužívaný je napríklad v reštauráciách a baroch, no niekedy sa využíva aj vo fitnescentrách, optikách či cestovných kanceláriách.
Napríklad Satur hlási, že ak budete nakupovať počas happy hours, teda od piatka do nedele, natrafíte na najväčšie zľavy na zájazdy.
V Kauflande je zase happy hour založená na tom, že ak zákazník nakúpi od pondelka do stredy v podvečerných hodinách medzi piatou a deviatou, automaticky dostane zľavu na nákup vo výške desať percent.
Zľava platí prakticky na všetok tovar okrem tabaku a tabakových výrobkov.
Analyzujú záujem
Využívať happy hour v maloobchode bežné nie je. Potvrdzuje to aj analytik obchodu Ľubomír Drahovský, ktorý sa s tým v zahraničí dosiaľ nestretol.