WOLFSBURG. Globálny predaj kmeňovej značky koncernu Volkswagen, VW sa v auguste zvýšil. Na domácom trhu v Nemecku však padol o vyše 10 percent.
Dôvodom je diskusia o budúcnosti dieselových áut, ktorá spôsobila opatrnosť zákazníkov, uviedol Volkswagen.
Odbyt značky VW na nemeckom trhu v auguste medziročne padol o vyše 11 percent na 37.000 vozidiel. Okrem diskusií o dieselových autách mal negatívny vplyv na predaj aj prechod na nový model VW Polo.
Globálny predaj značky VW však v auguste medziročne vzrástol o 9,3 percenta na 453.000 vozidiel. Odbyt kmeňovej značky koncernu Volkswagen sa zvýšil predovšetkým v USA, Číne a v západnej Európe s výnimkou Nemecka.
Od januára do augusta 2017 stúpol predaj značky VW o 1,8 percenta na 3,9 milióna áut. Aj v tomto období odbyt v Nemecku klesol.