BRATISLAVA. Od septembra tohto roka sa ruší mesačný limit na počet vydaných pokladničných dokladov prostredníctvom virtuálnej registračnej pokladnice.
Zmeny prinesie novela zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice. Podnikatelia tak môžu bez obmedzenia využívať túto bezplatnú službu finančnej správy SR.
Virtuálnu registračnú pokladnicu budú môcť od budúceho mesiaca používať všetci podnikatelia. Doterajší limit 3000 vydaných pokladničných dokladov sa ruší a podnikatelia tak budú môcť v jednom mesiaci vydať ľubovoľný počet pokladničných dokladov.
"Virtuálna registračná pokladnica je moderný nástroj na spravovanie hotovostných transakcií, ktorý bezplatne ponúkame podnikateľom. Sme radi, že viac ako 30.000 podnikateľov túto možnosť využíva," skonštatoval v správe pre médiá prezident finančnej správy František Imrecze.
Od spustenia virtuálnej registračnej pokladnice v roku 2015 finančná správa registruje, že podnikatelia doteraz vydali viac ako šesť miliónov platných pokladničných dokladov v sume asi 600 miliónov eur.
Podnikatelia, ktorí pre prekročenie hranice vydaných pokladničných dokladov nemohli registračné pokladnice využívať, sa môžu zaregistrovať a používať službu bezplatne. Virtuálna registračná pokladnica je prístupná online na portáli finančnej správy.
Základným predpokladom je internetové pripojenie používateľa. Pokladnice je možné používať na klasickom stolovom počítači, notebooku alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. Pre nakupujúcu verejnosť finančná správa sprístupnila aj aplikáciu Over doklad, vďaka ktorej si ľudia môžu skontrolovať pravosť pokladničných dokladov.