- Kde postavia v Bratislave nové vnútromestské zastávky
- Ako majú vyzerať slovenské stanice po rekonštrukciách
- Za meškajúci Trenčín nebude nik potrestaný
- Trať za Žilinou sa bude rekonštruovať po roku 2020
- ŽSR budú prepúšťať
Železnice Slovenskej republiky chcú ešte tento rok začať stavať dve nové vnútromestské zastávky v Bratislave.
Hlavnú stanicu plánujú rekonštruovať, výrazne zmeny to nebudú. Stanicu sľúbil kompletne zrekonštruovať developer, aj keď projekt mešká, štátna firma s ním neplánuje zmluvu rozviazať. „Samotné rozviazanie našej nájomnej zmluvy situáciu nevyrieši,“ hovorí generálny riaditeľ ŽSR MARTIN ERDÖSSY.
V rozhovore priznáva, že už teraz podnik nemá peniaze na rekonštrukciu tratí, väčšinu financuje z eurofondov, ktoré majú po roku 2020 skončiť: „Aby vlaky severnou trasou mohli jazdiť 200 kilometrov za hodinu a južnou 160 kilometrov je síce krásna vízia, ale momentálne ťažko realizovateľná.“
Je dnes kapacita hlavnej stanice v Bratislave dostatočná?
„Pracujeme na štúdii realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá nám odpovie na veľmi veľa otázok, dohadov. Počul som veľa informácií, ktoré síce môžu byť relevantné, ale z môjho pohľadu ide o osobné názory. Odpoviem teda až po tom, čo budeme mať štúdiu realizovateľnosti uzla Bratislava.“
Kedy ju dostanete?
„Mala byť hotová teraz v lete. Ale došlo ku komplikáciám aj z Európskej únie, čo prinútilo zhotoviteľa dokončiť ju až koncom roka. Dostať by sme ju mali podľa posledných informácií v novembri.“
Aké sú termíny výstavba nových vnútromestských zastávok v Bratislave?
„Dve zastávky by sme chceli postaviť ešte pred dokončením štúdie realizovateľnosti. Súťaž by sme chceli vypísať v najbližšom čase.“