NEW YORK. Internetový portál pre zdieľanie videí YouTube ďalej stráca inzerentov kvôli obavám, že ich reklamy budú spájané s kontroverznými videami.
Prerušenie inzercie na YouTube vo štvrtok oznámila najväčšia americká banka JPMorgan Chase & Co a farmaceutická spoločnosť Johnson & Johnson, v stredu rovnaký krok ohlásili americkí telekomunikační operátori Verizon a AT&T.
Od inzercie na YouTube sa už skôr odvrátilo viacero známych britských značiek, napríklad maloobchodný reťazec Marks & Spencer.
Loading
...
Urážlivý obsah
Portál sa stal terčom kritiky kvôli zobrazovaniu reklám pri videách s homofóbnou či antisemitskou tématikou.
Internetový gigant Google, ktorý je majiteľom portálu YouTube, sa tento týždeň za praktiky pri zobrazovaní reklamy ospravedlnil a prisľúbil zmeny.
„Rád by som sa ospravedlnil našim partnerom a zadávateľom reklamy, ktorých sa mohlo dotknúť, že ich inzercia sa objavila pri kontroverznom obsahu,“ povedal šéf európskej divízie podniku Matt Brittin.
Spoločnosť Johnson & Johnson vo štvrtok uviedla, že chce pozastavením inzercie na YouTube zaistiť, aby sa ich reklamy neobjavovali na kanáloch, ktoré podporujú „urážlivý obsah“.
Google sa ospravedlnil za reklamy pri kontroverzných videách na YouTube ČítajteVeľký marketingový hráč
Niekoľko hodín po firme Johnson & Johnson oznámila zastavenie reklamy na YouTube rovnako JPMorgan.
Tá je podľa aktív najväčšou bankou v Spojených štátoch a ročne vynaloží na marketing okolo tri miliardy dolárov, píše agentúra Reuters.
Portál YouTube je kľúčovým motorom rastu spoločnosti Google.
Príjmy Google z reklamy na YouTube podľa výskumnej spoločnosti eMarketer v minulom roku dosiahli 5,58 miliardy dolárov, napísala agentúra Reuters.