SME

Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia

„Rokovania so slovenskými dodávateľmi často nestroskotajú na cene, ale na kvalite a stabilite dodávok,“ hovorí Matúš Gála, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Slovensko.

Matúš Gála je generálnym riaditeľom Lidla Slovensko od júna. Predtým rok ako obchodný riaditeľ pripravoval štart Lidla v Litve. (Zdroj: SME Jozef Jakubčo)

Lidl zvýšil od prvého októbra platy o 20 percent, teda približne o 130 eur. Dotklo sa to 90 percent z vašich viac ako 3 800 zamestnancov. Prečo ste do zamestnancov investovali toľko peňazí?

„Chceli sme sa podeliť o náš úspech s ľuďmi, preto zvýšenie miezd nie je kozmetické. Nástupné platy sme dokonca zvýšili o 23 percent.

Druhý dôvod, prečo sme sa to rozhodli urobiť, sú zvyšujúce sa nároky zákazníkov, ktoré kladú vyššie požiadavky na kvalitu ponúkaných služieb. Uvedomujeme si, že keď chceme byť naďalej úspešní, musíme mať i dobrý personál, preto sme takto zvýšili platy.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nie všetky vaše predajne majú rovnakú úroveň služieb a kvalitu zamestnancov, bol jedným z dôvodov zvýšenia platov aj snaha vyrovnať ponuku?

„Toto nebol primárny dôvod. Keďže máme otvorených 126 predajní, tak sa nám, samozrejme, z času na čas nejaké problémy vyskytnú. Zvýšenie platov sa dotklo všetkých zamestnancov, bez ohľadu na to, v ktorom kraji alebo meste pracujú – je jedno, či pracujú v Prešovskom alebo Bratislavskom kraji.“

Prečítajte si tiež: Firmy sa bijú o zamestnancov. Čo to znamená pre ľudí? Čítajte 

Aká je odozva na zvýšenie platov?

„Odozva bola veľmi pozitívna, čomu sa ani nečudujeme. Nás veľmi teší, že taká bola nielen z radov našich zamestnancov, ale oceňujú to aj ľudia mimo našej firmy. Dokonca i naši konkurenti.“

Nehovorte, že konkurenti mali radosť z toho, že ste urobili vietor na pracovnom trhu.

„Konkurenti z toho radosť nemajú, ale vnímajú náš krok ako veľmi proaktívny a ústretový.“

Koordinovali ste platový postup s Kauflandom, teda druhou značkou zo skupiny Schwarz Gruppe na Slovensku?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4T74 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu