BRATISLAVA. Kto by si chcel kúpiť parkovacie státie v novej štvrti Zuckermandel, ktorá vyrastá priamo pod Bratislavským hradom, musel by si pripraviť vyše 26-tisíc eur.
Za túto sumu by sa dali kúpiť aj dve autá, no v meste, ktoré bojuje s nedostatkom parkovacích miest, sa tejto cene už pomaly nikto nečuduje.
Naproti tomu v novostavbe Milestones v banskobystrickej Fončorde, ktorá vstúpila už do svojej tretej etapy, sa k dvoj- a viacizbovým bytom prideľuje parkovacie miesto úplne zadarmo.
Vo veľkých mestách na Slovensku sú medzi cenami garáží a parkovacích miest rozdiely. Denník SME zisťoval, čo všetko vplýva na ceny parkovania a či sú aj ľudia zo stredu a východu krajiny ochotní platiť za parkovacie miesta tisíce eur.
Garáž ako luxus
Ceny sa spravidla líšia podľa toho, či ide o garáž, vonkajšie, alebo vnútorné parkovacie státie. Murované garáže, ktoré stoja samostatne alebo sú súčasťou garážových domov, bývajú najdrahšie.
O niečo lacnejšie sú vnútorné parkovacie státia a najmenej sa platí za vonkajšie parkovacie státia. Pri garážach zohráva úlohu aj to, či je v nich elektrina, voda, montážna jama a aká kvalitná je garážová brána.
Vo všetkých prípadoch je však kľúčová lokalita, teda či je parkovacie státie vo veľkom meste a v centre, kde okrem rezidentov zaparkuje bez problémov iba málokto.
Dobrým príkladom je Bratislava, kde sú ceny garáží a parkovacích státí spomedzi všetkých slovenských miest najvyššie. Podľa realitných maklérov tam garáže a vnútorné státia stoja od 8 do 15-tisíc eur, no v centre aj vyše 20-tisíc eur.