BRATISLAVA. Začína sa to nenápadne jedným regálom čokoládových figúrok. Neskôr pribudnú k čokoládovým mikulášom perníky či baliace papiere s vianočným motívom, až sa napokon vianočná výzdoba potichu rozšíri do celej predajne alebo dokonca mimo nej na parkoviská.
Obchodné reťazce sa každoročne snažia pripraviť na vianočné sviatky v predstihu a tomu prispôsobujú aj sortiment, ktorý ponúkajú. Tento rok začali vianočný tovar predávať obchody opäť o pár dní skôr než vlani.
V Kauflande si tak už napríklad dnes môžete kúpiť čokoládové figúrky či adventné kalendáre. Obchod pripravil vianočný regál o niekoľko dní skôr než vlani – kým tento rok to bolo približne 15. septembra, minulý rok začal čokoládových mikulášov predávať o päť dní neskôr, teda okolo 20. septembra.
Nie je to rarita
Podľa Ľubomíra Drahovského, analytika agentúry na prieskum trhu Terno posúvanie vianočných reklám či predvianočného predaja postupuje každý rok.